A kínai autógyártó karrieroldalán 42 olyan álláshirdetés található, amelyben a Szegeden létesülő gyárba keresnek munkatársakat. Friss információk szerint idén októberben indulhat meg a termelés.
Bár hivatalos bejelentés még nem érkezett a BYD szegedi üzemének megnyitásáról, de a kínai cég már álláshirdetéseket tett közzé - szúrta ki az Economx a BYD weboldalán.
Robotkezelőtől HR vezetőig
Egyebek közt ezekre a munkakörökre lehet pályázni:
toborzási specialistát,
bér- és társadalombiztosítási specialistát,
vízumspecialistát,
valamint HR-igazgatót,
könyvelőt,
mérnököt,
robotkezelőt.
Az álláshirdetéseket nem árt alaposan átböngészni, mert többnél is elvárás az angol nyelv, illetve van, ahol a kínai is. Utóbbi például előírás a nemzetközi HR-szakértő esetében.
Októberben indulhat el a termelés
Közben egy friss külföldi interjú szerint a szegedi üzem már 2025 októberében megkezdheti a termelést, míg a törökországi BYD-gyár várhatóan 2026 márciusában indulhat el - írja a Szegedma portál.
Az új üzemekhez egy teljes európai beszállítói lánc kiépítése is folyamatban van, amelyben kulcsszerepet kapnak az olasz beszállítók. Alfredo Altavilla, a Fiat Chrysler korábbi európai igazgatója is csatlakozott a BYD csapatához, és már megkezdte a tárgyalásokat az olasz cégekkel, amelyek egyébként német prémium autógyártókat is ellátnak alkatrészekkel idézi a portál az Automotive News Europa cikkét.
A Dolphin és az Atto 3 lesz az első két modell
Az első két modell, amelyeket a szegedi gyárban gyártani fognak, a Dolphin és az Atto 3, amelyek már most is népszerűek az európai piacon. Rövid időn belül csatlakozik hozzájuk a nemrég bemutatott Atto 2, valamint az áprilisban érkező olcsó kisautó, a Seagull/Dolphin Mini.
Az európai gyártás lehetőséget biztosít a BYD számára, hogy versenyképesebben kínálja járműveit a kontinensen, elkerülve az importált autókra jelenleg kivetett 30%-os vámot.