300 ezres cafeteria markánsan erősíti a dolgozói elégedettséget
Fotó: Shutterstock

Évi nettó 300 ezres cafeteria csodákat tesz a dolgozókal

A magas infláció és a reálbér-csökkenés miatt a munkavállalók jelentős részének nehezebb lett a napi megélhetés, mint akár csak egy évvel ezelőtt. Éppen ezért a munkahellyel kapcsolatban is felértékelődtek az anyagi szempontok. Ez az OTP Bank immáron harmadik alkalommal elkészült cafeteria kutatásából is kiderült: ha most választanának a megkérdezettek munkahelyet, jelentősen többen döntenének elsődlegesen az alapbér és a béren kívül kapott egyéb juttatások alapján, mint a korábbi években.


Az alapbér magasan a legfontosabb: 65% választotta a TOP3 szempontba, mögötte második helyen a béren kívüli juttatások végeztek, 32%-kal. A cafeteria ezzel fontosabb szempontnak bizonyult, mint a munkakör, vagy a munkahely megközelíthetősége.

Az is mérhető, hogy egy jó cafeteria csomag jelentős szerepet játszik a munkahelyi elégedettségben. A válaszadók csaknem fele (49%) elégedett a munkahelyével, ugyanez az arány azok között, akik saját elmondásuk szerint jó cafeteria csomagot kapnak, 76%. Vagyis azok a munkavállalók, akik jó juttatási csomagot kapnak, másfélszer elégedettebbek a munkahelyükkel, mint azok, akik nem értékelik megfelelőnek a béren kívüli juttatásukat.

Kirajzolódott az is, hogy milyen cafeteria csomagot tartanak jónak a munkavállalók. Évi nettó 300 ezer forint juttatástól markánsan elégedettebbek, ez tűnik egy olyan lélektani határnak, ami felett jobban számon tartják a kapott juttatást a dolgozók. Emellett a juttatások relevanciája, személyre szabhatósága is fontos szempont, vagyis, hogy olyan juttatásokat kapjanak, amikre valóban szükségük van, amiket hasznosnak tartanak. Végül a rugalmasság és a választhatóság is lényegesnek bizonyult, hogy maguk dönthessenek a keretük felosztásáról. Ha a munkáltató ezeket az igényeket figyelembe veszi, nagyobb eséllyel növelheti a munkavállalók elégedettségét.

A SZÉP-kártya a legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma a megkérdezettek körében, amivel kapcsolatban a munkavállalók számára legfontosabb szempont, hogy minél több helyen lehessen vele fizetni. A válaszadók 74%-a sorolta TOP3 szempont közé az elfogadóhelyek számát, 47% számára ez a legfontosabb. Az elfogadóhelyi hálózat mérete mellett minden egyéb szempont csak másodlagos: a második helyen végzett kibocsátó megbízhatósága csupán 10%, a harmadik helyen álló mobilalkalmazás elérhetősége pedig csak 9% számára volt fontos.


Ne hagyd ki!