Kezdjük a részletekkel!
Lehet, hogy fordítva logikusabbnak tűnik, de ha először a részleteket írjuk le, az segíthet a profilunk általánosabb, egyszerűbb részeinek kidolgozásában. Ne féljünk belevetni magunkat a munkahelyi tapasztalatunkat taglaló sorokba. Ennél jó megoldás lehet, ha minden egyes pozíciót egy-két mondatos összefoglalóval kezdünk, és csak aztán részletezzük a konkrétumokat a teljesítmények és eredmények tekintetében – ehhez használhatjuk az önéletrajzunkat is.
Adjuk el magunkat már az elején!
Legyünk őszinték: a LinkedIn címlapja sok munkát spórol meg nekünk.
Ezért is fontos, hogy kiemeljük az iparágat, amiben dolgozunk vagy a munkakörünket. Emellett érdeme a képességeinket is megemlíteni, illetve azt, hogy mit tudunk nyújtani egy munkáltatónak. Fontos, hogy ne vigyük túlzásba a figyelemfelkeltést, de mivel ez az egyetlen olyan része a profilunknak, amelyet a legtöbb ember megnéz, ezért fontos, hogy információt közvetítsen rólunk.
Ügyeljünk a fényképre!
Az apró profilképünk a profilunk leglátogatottabb része – a toborzók és a munkáltatók valójában még azelőtt látják, hogy az adataink többi részét megnézték volna. Nem kell profi fotóst felbérelni a fejkép elkészítéséhez, de ha van rá lehetőségünk, akkor mindenképp éljünk vele!
Ha nincs, kérjünk meg valakit, hogy készítsen egy semleges háttér előtti fényképet, és vágjuk ki úgy, hogy csak a fejünk és a vállunk teteje látszódjon. Jó ökölszabály az öltözködéssel kapcsolatban: azt vegyük fel, amit álmaink munkahelyén is felvennénk – még akkor is, ha csak a váll felső része lesz látható. Szakszerűen, mégis barátságosan kell kinéznünk, mivel munkáltatók olyan embert keresnek, aki jól kijön a kollégákkal, ezért fontos, hogy mosolyogjunk és „emberi" legyen a megjelenésünk.
Soroljuk fel mind az 50 készségünket!
A LinkedIn akár 50 helyet is biztosít arra, hogy felsorolhassuk a készségeit, ezek pedig kulcsszóként működnek, hogy a munkáltatók ránk találjanak. Tehát minél több készség vagy kulcsszó szerepel a listán, annál valószínűbb, hogy megjelenünk majd valaki keresésében.
Kérjünk ajánlásokat!
Sokaknak az pont lehet a legnehezebb, de ha már néhány ajánlás is szerepel a LinkedIn -profilunkon, az rengeteget számíthat abban, hogy egy toborzó megáll-e a profilunk előtt, hogy közelebbről megnézze azt. Az ajánlások lehetnek rövidek – akár két-három mondat is , így nem is jelent akkora terhet az ajánló számára.