A magyarok 49 százaléka szívesen vállalkozna, 51 százalékuk meg van arról győződve, hogy képes lenne működtetni egy céget.
Miért vállalkoznánk?
A megkérdezettek háromnegyede számára az önállóság vonzó, azaz hogy a magunk főnökei lehetünk. A második leggyakoribb érv a vállalkozói lét mellett az, hogy azzal foglalkozhatunk, ami a szenvedélyünk. 69 százalék gondolja ezt így. A harmadik legfontosabb szempont pedig az, hogy egy vállalkozás indításával extra bevételre tehetünk szert. Sokat nyom a latban az is, hogy vállalkozóként folyamatosan gyarapíthatjuk a tudásunkat és hogy magunk oszthatjuk be az időnket. Mindez az Amway Globális Vállalkozói Jelentés 2020 kiadványból derül ki.
Mibe kezdenénk?
A legtöbben (56 százalék) az e-kereskedelem iránt érdeklődik, de közel ugyanennyien tartják vonó üzleti lehetőségnek a közösségi értékesítést is. A tradicionális üzleti forma népszerűsége is töretlen, 51 százalék szívesen tevékenykedne így. Magyarországon egyébként a 3 év alattiak és a magasabb jövedelműek inkább gondolkodnak azon, hogy belevágnak egy saját vállalkozásba. És hogyan szereznénk ügyfeleket? 68 százalék az ismeretségi körében próbálkozna. A közösségi média a megkérdezettek szerint kiemelt jelentőségű egy vállalkozás sikerre vitelében, az ügyfélszerzésben és az eladás támogatásában is. A baj ott van, hogy 10-ből 4-en azt mondták: jelenleg nincs elég ismerősük a sikerhez. A felmérésben részt vevők negyedénél pedig a megfelelő tudása is hiányzik ahhoz, hogy sikeresen üzletelhessen a közösségi média felületeken.