Wizz Air repülőgép fehér logóval

A Wizz Air vezetője azt kérte a légitársaság alkalmazottaitól: vegyenek erőt a fáradtságukon, hogy a cég ne kényszerüljön járattörlésekre.


Pilótákat tömörítő szervezetek azonnal reagáltak: hangsúlyozták, hogy kimerülten repülni veszélyes, és Váradi József kijelentései „hiányos biztonsági kultúrára” utalnak. A Wizz Air közlése szerint Váradi nem kifejezetten a pilótáknak címezte üzenetét, hanem a cég alkalmazottainak – írja a BBC.

Óriási veszteség

Sok más légitársasághoz hasonlóan a Wizz Air is járattörlésekre kényszerült a múlt héten, amikor a britek a szabadnapok és az iskolai szünet miatt nagy tömegben kerekedtek (volna) fel vakációzni. Írtunk róla, hogy a kaotikussá vált állapotok oka nagyrészt a munkaerőhiány volt.

Most, hogy mindenki visszatér a munkába, megértem, hogy előfordulhat kimerültség a jelenlegi helyzetben, de ha megszületik a végleges szolgálati beosztás, a kimerültséggel is meg kell birkóznunk. Nem tudjuk úgy működtetni a céget, ha minden ötödik ember beteget jelent, mert ki van merülve. Mindannyian fáradtak vagyunk, de néha muszáj extra erőfeszítést tenni

mondta a Wizz Air vezetője a héten az alkalmazottaknak.

Hozzátette, hogy óriási a veszteség, amikor járatot törölnek. Kárt okoz a brand megítélésében, és persze közvetlen anyagi kár is keletkezik, a cégnek kompenzációt is kell fizetnie.

Kimerültség=ittasság

Az európai pilótákat tömörítő szervezet, a European Cockpit Association megosztott egy rövid klipet a cégvezető beszédéből, és úgy kommentálta: Váradi arra buzdította a pilótákat, hogy repüljenek kimerülten is. A szervezet egyben kérte az illetékes hatóságok fellépését.

Olyan, mintha részeg sofőr kezébe nyomnánk az indítókulcsot – közölte a Cockpit, egyben arra is rámutatott, hogy a cég biztonsági kultúrája hiányos.

A British Airline pilótáit tömörítő szervezet (Balpa) főtitkára, Martin Chalk azt mondta: sok kutatásból kiderült, hogy a fáradtságnak hasonló hatása van a gondolkodásra és a döntésképességre, mint az alkoholnak. Hozzátette, hogy senki sem szorgalmazza, a pilóták és más, hasonlóan kritikus munkakörben dolgozók részegen álljanak munkába. Martin Chalk nagyon meglepődött, amikor meghallotta Váradi nézeteit a kimerültségről.

Felszólította a Wizz Air vezetőjét, hogy tisztázza mondandóját, és ha valóban úgy hiszi, hogy a pilótáknak kimerülten is repülniük kell, akkor „gondolkodjon el azon, hogy jó munkakörben van-e”.

A légitársaság közleményt adott ki, amelyben leszögezte: Váradi kijelentései nem jelentik azt, hogy engednének a biztonsági előírásokból. A Wizz Air és a légiközlekedési ipar szigorú szabályok szerint működik, és továbbra is a biztonság marad a légitársaság számára az elsődleges szempont – derül ki a Wizz Air közleményéből.

The Conversation

Ne hagyd ki!