A pandémia hatására tavaly teljesen átalakult a munka világa, aminek következtében a Zoom gyakorlatilag egyik napról a másikra beköltözött a háztartásokba. A vállalat elnökségi tagja, Santiago Subotovsky szerint olyan volt a Zoom helyzete, mintha egy 12 éves kisiskolást a középiskolát kihagyva, egyből egyetemre küldtek volna. Tavaly januártól számítva egy év alatt 326 százalékkal nőtt a vállalat bevétele. Rengeteg szakértő arra számított, hogy járvány enyhülésével a Zoom forgalma is csökkenni fog, azonban a legfrissebb adatok, illetve a vállalat előrejelzései nem erre engednek következtetni.
Töretlen siker
A Zoom első fiskális negyedéve április 30-án zárult. A vállalat a napokban tette közzé az eredményeit. Kiderült, a cég 3 hónap alatt több mint 956 millió dolláros bevételhez jutott, amiből 227 millió dollár profitot könyvelhetett el. Az egy évvel ezelőtti, azonos periódusban a vállalat bevétele 328 millió dollár volt, 27 millió dolláros profittal. A Zoom szakemberei arra számítanak, hogy a fiskális évük végére a cég éves bevétele eléri a 3,99 milliárd dollárt. Korábban 3,76 milliárd dollárra becsülték ezt az értéket, azonban a megnövekedett igények miatt szükséges volt egy pár száz milliós korrekció.
A jelentésből az is kiderült, hogy robbanásszerű növekedésnek indult a vállalat azon felhasználóinak száma, akik fizetnek az extra szolgáltatásokért. Jelenleg közel 497 ezer olyan vállalat használja a platformot, amelynek több mint 10 dolgozója van. Ez 2020-hoz mérten 87 százalékos növekedést jelent.
Nem olyan egyszerű
Az óriási keresletnövekedés azonban számos kihívást is magával hozott. A Zoomnak rengeteg új munkavállalót kellett alkalmaznia az elmúlt évben annak érdekében, hogy megfelelően ki tudja szolgálni a felhasználói igényeket. Ez viszont jelentős többletköltségeket eredményezett a cégnek.
Az irodák újranyitásával előreláthatóan valamelyest csökkenni fog a Zoom felhasználói bázisa. Ennek kiküszöbölésére a cég új funkciókkal bővíti a szolgáltatásait. Egyebek között elindítja a Zoom Events funkciót, amelynek segítségével olyan üzleti eseményeket, konferenciákat rendezhetnek a felhasználók, melyek ötvözik a személyes és a virtuális találkozók elemeit.
A vállalat alapítója, Eric Yuan szerint a munka többé már nem köthető egy bizonyos helyhez. Hozzátette, az a céljuk, hogy elősegítsék a hibrid munkamodell elterjedését, ami végső soron növelheti a munkavállalók teljesítményét, és ami még fontosabb, az elégedettségét.