A 2020-as forgalmi adatok alapján az élelmiszer és napicikk kereskedelem legnagyobb szereplője a Lidl diszkontlánc lett. A Tesco hosszú évek után elvesztette piacvezető pozícióját, olyannyira hogy be kellett érnie a harmadik helyezéssel, miután nagy meglepetésre a Spar is nagyobb forgalmat ért el nála.


A legjobb három

Pandémia ide vagy oda, a Lidl 20 százalékkal 823,7 milliárd forintra tudta növelni bruttó forgalmát, amivel az élelmiszer és napicikk (FMCG) kiskereskedelem legnagyobb szereplőjévé vált – derül ki a Trade Magazin összeállításából. A második helyezett nagy meglepetésre a Spar is komolyan, 679,6 milliárd forintról 738,9 milliárd forintra tudta növelni boltjai forgalmát, amivel a lista második helyére ugrott. A hosszú évek óta piacvezetőnek számító Tesco forgalma 737,5 milliárd forinton stagnált, így be kellett érnie a harmadik hellyel.

A diszkont mindent visz

A siker titka a Trade Magazin elemzése szerint az organikus és az expanziós növekedés ötvözése, valamint a kevésbé jól teljesítő boltok bezárása. A Lidl teljesítménye pedig azért is kiemelkedő, mert a pandémia alatt megnőtt az élelmiszer- házhoz szállítás népszerűsége, ám a diszkontlánc nem kínál ilyen szolgáltatást. A diszkont üzleti modell olyannyira sikeres Magyarországon, hogy egyetlen más kereskedelmi forma sem tudott hozzá hasonló növekedést felmutatni. Miközben a hipermarketek folyamatosan piacot veszítenek, a diszkontláncok piaci részesedése már 30 százalék körül van.

Nyertek a kisboltok is

A szaklap szerint a pandémia nyertesei a termékkínálatukon az igényeknek megfelelően gyorsan változtatni képes kisboltok lehetnek, miután a vevők a fertőzéstől való félelmükben kerülték a nagy boltokat, ráadásul ritkábban vásároltak ugyan, ám akkor nagyobb mennyiségben. Mivel Spar évek óta nagy hangsúlyt helyez kisebb üzleteire és sokat költ fejlesztésre is, így előretörése talán a pandémiának is köszönhető. A dobogó alatt nem sokat változott a helyzet, a sok kis üzlettel működő Coop, CBA és Reál triász őrzi negyedik, ötödik és hatodik helyét a rangsorban, igaz az ő forgalmuk is stagnált 2020-ban.

Friss

Fotó: @shawnanggg on Unsplash

Ha eddig működött, akkor most miért akadozik az ellátási lánc?

A csapból is az folyik, hogy nincs elég mikrochip, akadozik a fa, a hús és a vegyiáru utánpótlás, és úgy igazából mindenből hiány van a világon. A Business Insider utánajárt, mi rejlik a globális szállítmányozás gondjai mögött.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: NeONBRAND on Unsplash

Mielőtt "idegből" felmondanál, gondold át ezt a pár dolgot!

A pandémia előtt sokan vágytak arra, hogy otthonról dolgozhassanak. Aztán tavaly beütött a vírus, és ezzel együtt elterjedt a távmunka is, ami sokszor kiegyensúlyozottság helyett csalódottságot és stresszhelyzetet eredményezett. Azonban mielőtt hirtelen felindulásból felmondanál a munkahelyeden, érdemes néhány tényezőt átgondolnod.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Daikin

A klíma megfelelő telepítésén nem érdemes spórolni! (x)

Egy jó minőségű klíma kiváló választás, ha sok éven át szeretné élvezni a kellemes hőmérsékletet, jó közérzetet otthonában. Ahhoz viszont, hogy a klímája megbízhatóan, hatékonyan és költségtakarékosan működjön, megfelelően kell azt telepíteni.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

A 2020-as forgalmi adatok alapján az élelmiszer és napicikk kereskedelem legnagyobb szereplője a Lidl diszkontlánc lett. A Tesco hosszú évek után elvesztette piacvezető pozícióját, olyannyira hogy be kellett érnie a harmadik helyezéssel, miután nagy meglepetésre a Spar is nagyobb forgalmat ért el nála.


A legjobb három

Pandémia ide vagy oda, a Lidl 20 százalékkal 823,7 milliárd forintra tudta növelni bruttó forgalmát, amivel az élelmiszer és napicikk (FMCG) kiskereskedelem legnagyobb szereplőjévé vált – derül ki a Trade Magazin összeállításából. A második helyezett nagy meglepetésre a Spar is komolyan, 679,6 milliárd forintról 738,9 milliárd forintra tudta növelni boltjai forgalmát, amivel a lista második helyére ugrott. A hosszú évek óta piacvezetőnek számító Tesco forgalma 737,5 milliárd forinton stagnált, így be kellett érnie a harmadik hellyel.

A diszkont mindent visz

A siker titka a Trade Magazin elemzése szerint az organikus és az expanziós növekedés ötvözése, valamint a kevésbé jól teljesítő boltok bezárása. A Lidl teljesítménye pedig azért is kiemelkedő, mert a pandémia alatt megnőtt az élelmiszer- házhoz szállítás népszerűsége, ám a diszkontlánc nem kínál ilyen szolgáltatást. A diszkont üzleti modell olyannyira sikeres Magyarországon, hogy egyetlen más kereskedelmi forma sem tudott hozzá hasonló növekedést felmutatni. Miközben a hipermarketek folyamatosan piacot veszítenek, a diszkontláncok piaci részesedése már 30 százalék körül van.

Nyertek a kisboltok is

A szaklap szerint a pandémia nyertesei a termékkínálatukon az igényeknek megfelelően gyorsan változtatni képes kisboltok lehetnek, miután a vevők a fertőzéstől való félelmükben kerülték a nagy boltokat, ráadásul ritkábban vásároltak ugyan, ám akkor nagyobb mennyiségben. Mivel Spar évek óta nagy hangsúlyt helyez kisebb üzleteire és sokat költ fejlesztésre is, így előretörése talán a pandémiának is köszönhető. A dobogó alatt nem sokat változott a helyzet, a sok kis üzlettel működő Coop, CBA és Reál triász őrzi negyedik, ötödik és hatodik helyét a rangsorban, igaz az ő forgalmuk is stagnált 2020-ban.

Friss

Fotó: 123rf

Később érik a meggy a tavaszi hideg miatt

Már kapható a korai hazai meggy a piacokon, üzletekben, de nagyobb mennyiségű meggytermés csak a jövő hét közepére várható. Magyarország az Európai Unió második legnagyobb meggytermelője; az utóbbi években itthon is egyre népszerűbb a meggyfogyasztás – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!