A korábbi évekhez hasonlóan 2023 végén is számos kategóriában nevezte meg az Apple az App Store legjobb alkalmazásait. Soroljuk, mely applikációk kaptak elismerést tavaly!
Díjazták az App Store legjobb alkalmazásait
2023-ban is díjazta az Apple az App Store legjobb applikációit. A cupertinóiak megnevezték a legkiválóbb appokat például iOS-en, iPadOS-en, macOS-en és watchOS-en is. De soroljuk a győzteseket!
- 2023 legjobb iOS appja: AllTrails: Hike, Bike & Run
- 2023 legjobb macOS appja: Photomator
- 2023 legjobb iPadOS appja: Prêt-à-Makeup
- 2023 legjobb Apple TV appja: MUBI
- 2023 legjobb watchOS appja: SmartGym: Gym & Home Workouts
- 2023 legjobb iOS játéka: Honkai: Star Rail
- 2023 legjobb macOS játéka: Lies of P
- 2023 legjobb iPad játéka: Lost in Play
- 2023 legjobb Apple Arcade játéka: Hello Kitty Island Adventure
Az App Store Awards 2023-as bejelentését itt találod.
Elképesztő összeget költenek a magyarok videojátékokra
Egyébként a 18-65 éves felnőtt magyar lakosság 59 százaléka szokott videójátékozni, ami körülbelül 3,5 millió embert jelent. Többségük egyáltalán nem költ erre a hobbijára, de a kisebb arányú költés is nagy piacot generál - foglalta össze Vass Dorottya, a Reacty Digital videojáték és e-sport szakértője a közelmúltban.
A játékosok 31 százaléka szokott videojátékot vásárolni, 29 százaléka költ játék miatt hardverre vagy perifériára, 21 százalék szokott játékon belül venni valamit (in-game költés), 19 százalék fizetett elő játékra és 6 százalék vásárolt játékhoz kapcsolódó ajándéktárgyat 2022 második, illetve 2023 első felében.
Az eddig is domináns hardver- és periféria piac ugrásszerű növekedést produkált az említett időszakban. Nőtt a vásárlók száma és egy-egy költés összege is, ezzel 30 milliárdról 49 milliárd forintra nőtt az éves összeg. A növekedés oka az áruhiány miatt korában elhalasztott vásárlásokban, valamint az áremelkedésben keresendő. Az áremelkedés miatt ugyanakkor sokan csökkentették a megvásárolt termékek számát, egy kisebb réteg pedig egyáltalán nem költött hardverre.
A videojáték-vásárlásoknál nőtt a kosárérték, de a vásárlók száma csökkent, így a forgalom nem lépte túl a 2022-es 23 milliárd forintot. Előfizetésre szintén kevesebben, de egyenként nagyobb összegeket költöttek, így az egy évvel korábbi, 14 milliárd forintos forgalom ismétlődhetett meg 2023-ban is. Az ajándéktárgyak piaca 5 milliárdról 3 milliárd forintra eshetett vissza. A videojátékhoz kapcsolódó költések 70 százalékát az e-sport iránt érdeklődőknek köszönheti a piac.