Egy rakás pénzt meg lehet fogni akár a casco-n is, ha okosan szerződünk
Fotó: Shutterstock

Egy rakat szolgáltatásra költünk feleslegesen, miért?

A lakosság harmada bizonytalan abban, hogy megéri-e a szolgáltatás, amiért rendszeresen fizet– derül ki a használatalapú autós szolgáltatásairól ismert Cristo alkalmazás megbízásából készített felmérésből. A válaszadók több mint harmada a használatalapon árazott előfizetéseket részesítené előnyben, a magyar startup pedig erre alapozva ad választ, a piacon egyedülálló „okos casco” termékével.


A felhasználásalapú autós szolgáltatásairól ismert Cristo alkalmazás „Költs okosan – azért fizess, amit valóban használsz!” témájú, a Pulzus kutatócég által készített friss felmérésében azt vizsgálta, mennyit költenek a magyarok a ki nem használt, előfizetésen alapuló szolgáltatásokra.A válaszadók egyharmada bizonytalan abban, hogy előfizetései maradéktalanul megérik a pénzüket, vagy sem, csaknem minden tizedik megkérdezett pedig úgy gondolja, hogy szinte egyik előfizetése sem, vagy azok többsége nem éri meg. Az ilyen esetek csaknem felében a megkérdezettek egyszerűen észrevették, hogy az adott szolgáltatást nem használják ki. Csaknem 40%-ukat kedvezőbb ajánlat, vagy a költségek látványos megnövekedése döbbentette erre rá a felmérés szerint.

Mindennek ellenére a válaszadók 42%-a nem tett semmit, nem érdekelte, vagy későbbre halasztotta a döntést. A válaszadók 27%-a örül az előfizetésnek, vagy úgy gondolja, később még jól jöhet, 14%-nak pedig ideje nem volt foglalkozni a váltással. A válaszadók 15%-a alternatív, olcsóbb megoldást keres. Arról, hogy mi lenne az ideális előfizetési konstrukció, a megkérdezettek csaknem azonos arányban döntöttek a két véglet mellett: 34%-uk a tényleges használattól független fix díjszabást, 35%-uk pedig a felhasználásalapú díjazást jelölte mint ideális konstrukciót.

Ne költs olyanra, amit nem használsz! – Ez az autóra is igaz lehet

A Cristo autós alkalmazás 2019 decembere óta van jelen a magyar piacon. Eleinte elsősorban a használatalapú casco terméket nyújtotta, kiegészítve a vezetésről szóló statisztikákkal és információkkal, de szolgáltatási palettája folyamatosan innovatív funkciókkal, így autós élethelyzetekre választ adó megoldásokkal bővül.

A Cristónál indulásunk óta alapelvként tekintünk a használatalapú árazás lehetőségének megteremtésére

– mondja Szota Szabolcs, a Cristo alkalmazást fejlesztő és üzemeltető Smartsurance Technologies ügyvezetője. „Ezzel is igyekszünk arra ösztönözni az autós közösséget, hogy az élet minden területén, így a vezetés kapcsán is tudatosabbak legyenek – ne költsenek autójukra feleslegesen, és akkor használják azt, amikor ténylegesen szükségük van rá".

A magyar startup idén decemberben megújítja használatalapú casco termékét, mostantól ugyanis digitális vezérügynökként értékesít olyan biztosítást, amelynek fizetendő összege függ a valós autóhasználattól, azaz a ténylegesen megtett kilométerektől. A biztosítási kockázatot egy nemzetközi biztosító partner viseli, a teljes ügyfélkapcsolatért, a digitális szerződéskötéstől, a kockázatvállaláson át, a szerződéskezelésig és a kárrendezésig, a Cristo felel.

Ezzel a konstrukcióval azok a járműtulajdonosok, akik évente általában 10-12 ezer kilométert vezetnek, átlagban 30-40%-ot is megtakaríthatnak, a piacon elérhető átlagos casco biztosításokhoz képest. Természetesen minden konkrét számítás függ az adott autó típusától, de az átlagos használat függvényében mindezt előre kikalkulálhatják felhasználóink, így nem éri őket meglepetés

– tette hozzá az ügyvezető.


The Conversation

Ne hagyd ki!