Egy szuperprémium parfüm ára 3 millió forintnál kezdődik

Zólyomi Zsolt budapesti parfümőr, világsztárok számára nyújt egyéni illattanácsadást. Szolgáltatásait és termékeit Perutól Dubaiig világszerte keresik. A szuperprémium illatszerek piacán tevékenykedik, ahol egy egyéni illatkreáció 3 millió forintnál kezdődik. A vele készült interjúból szemezgettünk.



3 millió egy parfümért?

A világon körülbelül 200 parfümőr dolgozik, Zólyomi Zsolt egy közülük. Az ELTE-n szerzett biológus diplomát, de rendelkezik közgazdász és tanári végzetséggel is. A parfümökkel kapcsolatos tudását azonban Franciaországban szerezte. Öt évébe került, mire felvették a versailles-i Isipca-ra, egy mindössze 12 fős képzésre.

„Drága volt oda járni, és a végzés után még csak kezdőnek számítottam, gyakorlati évekre volt szükségem. Már a képzés alatt kapkodtak utánunk, mert annyira kevesen vannak olyan “orri” képességgel megáldottan”

mesélt a kezdeti éveiről a parfümőr a Portfolio.hu-nak.

Zólyomi Zsolt a niche-parfümök piacán tevékenykedik, azaz egyedi, szuperprémium illatszereket gyárt elsősorban természetes hozzávalókból. A világ bármely pontjáról származható alapanyagok literenkénti ára szélsőséges esetben elérheti a 300 ezer eurót is.

„Budapesten két luxusparfümériám van, ahol a legolcsóbb 50 ml-s parfümhöz úgy 35 ezer forintért lehet hozzájutni, a legdrágább 24 karátos aranyozott csomagolású illat viszont 600 ezer forint felett érhető el, míg egy egyéni illatkreáció 3 millió forintnál kezdődik”

– mondta Zólyomi Zsolt.

A szakember beszélt arról is, hogy körülbelül 6000 alapanyaggal dolgozik, melyből 200-300 összetevőt használ fel egy-egy receptúrájához. Az illatkreációt a végén 90-95 százalékban vizes etilalkohollal hígítja. A kész terméket végül szakcégekkel, esetleg gyógyszergyárakkal gyártatja le.

A vállalkozás

Zólyomi Zsolt cége három dologgal foglalkozik, amelyek közül mindegyik a parfümiparhoz köthető. Amellett, hogy saját maga is készít parfümöket és személyesen szállítja azokat ki a megrendelőinek a világ bármely pontjára, más manufaktúrák luxustermékeit is forgalmazza. Ahogyan mondta, nála nem jöhetnek szóba olyan kommersz márkák, mint a Hugo Boss, vagy a Nina Ricci.

„Csak nálunk kapható például a világ legdrágább luxus parfümmárkája, amelynél 600 ezer forint felett van egy 17,5 milliliteres parfüm - persze érdemes hozzátenni, hogy 24 karátos aranyozású 750 grammos kristálytokban. Továbbá forgalmazom a brit királyi család által is használt Grossmith márkát, valamint az 1862 óta a macaronjairól híres Ladurée luxus illatgyertyáit is.”

Vállalkozása harmadik pillére pedig a parfümszakértés. Illatszereket fejleszt cégeknek és magánembereknek. Illatosít luxushoteleket, valamint tart személyes parfümtanácsadást is. Egyik legsikeresebb terméke például egy „anti-covid szaglószett”, amely öt különböző illatból áll. Ha valaki elveszti a szaglását a koronavírus miatt, akkor ez segít abban, hogy gyorsabban és hatékonyabban visszakapja azt. A szakember szerint a termék klinikailag is bizonyított.

A parfümőr szakmája nehézségeiről is beszámolt.

„Ez egy nagyon-nagyon kudarctűrést igénylő szakma. Előfordul, hogy egy megrendelőnek a több hónapos munka eredménye majd végül nem tetszik, ezzel pedig egy sok százezer eurós üzlet is ugrott, ezt el kell tudni viselni. A túlzott művészi öntudatosság is néha gátja a munkának, ha meg kell felelni a brandek igényeinek, akkor nem feltétlen lehet a fantáziánkat maradéktalanul kiélni.”

Mindemellett, megjegyzi az is, hogy neki igazából csak egyetlen főnöke van, az pedig a határidő.

The Conversation

Ne hagyd ki!