A globális borfogyasztás 2002 óta nem volt olyan alacsony szinten, mint 2020-ban.


Becslések szerint 234 millió hektoliter, vagyis 23,4 milliárd liter bort ittak meg az emberek világszerte. Ez 3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban – derül ki a Nemzetközi Szőlészeti és Borászati Szervezet adataiból. A világjárványt leginkább a minőségi borok piaca szenvedte meg, írja reggeli hírlevelében a Haszon magazin.

A legtöbb bort fogyasztó országok rangsorát az Egyesült Államok vezeti (33 millió hektoliter), Olaszország (24,5) és Németország (19,8) a két másik dobogós, Magyarország nem került be az első húszba. A világ 2020-as bortermelését 260 millió hektoliterre becsülik.

A közelmúltban jelentősen megnőtt a borfogyasztás Németországban. A 2020. július végéig tartó borászati szezon mérlege 20,7 literes átlagos fogyasztást mutatott lakosonként.

Magyarországon a KSH 2019-es adatai szerint az egy főre jutó átlagos borfogyasztás 5,3 liter volt. Ez 2 deciliteres növekedés a 2018-as átlaghoz képest és megegyezik a 2017-es statisztikával. Budapesten a legmagasabb az átlagos éves borfogyasztás, itt 8,2 liter.

Mit léptek a magyar borászok a járványban? 

A járvány előtt a borfogyasztás szerkezete úgy nézett ki, hogy a vásárlók 50 százalékot fogyasztottak el otthon, 25 százalékot vendégségben, 15 százalékot az éttermekben, 10 százalékot pedig a különféle rendezvényeken. A járványt követően a bort még nagyobb arányban fogyasztják otthon.

A borászok elkezdték kihasználni az online csatornákat, az internetes értékesítés megnövekedett 15-20 százalékkal.

Érdekes az is, hogy egyes borászok beindították az online borkóstolásokat, és ezzel is elértek némi növekedést. A borászok remélik, hogy ezek az új szokások megmaradnak, akkor is, ha a borkóstolók visszatérnek a borászatokba is, írja a vg.hu.


The Conversation

Friss

Szeptemberben kidobják a sugar daddy-ket a Google Play-ről

A Google Play szakemberei megvizsgálták a vállalat érzékeny tartalmakra vonatkozó irányelveit, és úgy döntöttek, ideje változtatni a szabályokon. Szeptembertől egyetlen sugar daddy app sem kerülhet be az androidos piactér kínálatába.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Potom pénzért árverezik el Diana hercegnő esküvői tortaszeletét

A Dominic Winter aukciós ház gondoskodott róla, hogy Diana hercegnő és Károly herceg menyegzőjéről az esemény után 40 évvel is beszéljenek.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ez a 16 éves srác összehozott egy 2 millió dolláros üzletet

A tavalyi év egyértelmű nyertesei a kiskereskedelmi online vállalatok voltak, illetve a 16 éves New Jersey-i Max Hayden.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!