A Jysk felméréséből kiderült, hogy a magyarok 16 százalékának át kellett alakítani az életterét, hogy az a kényszerű otthonlét idején minden funkciót el tudjon látni.
Felújításba a válaszadók 14 százalék vágott bele, 7 százalék vásárolt új bútorokat, 17 százalék szépítgette, 14 százalék pedig átrendezte a lakását. A kutatás szerint az emberek mindössze 18 százalékának volt negatív hatással az életminőségére a koronavírus-járvány.
A válaszadók háromnegyede szerint befolyásolja az otthoni környezet, a bútor, a dekoráció, a lakás állapota az emberek lelki állapotát. Ráadásul felértékelődött a kinti lét, a kert, az erkély szerepe az életünkben. A Jysk adatai szerint az áruházlánc boltjaiban a vásárlók beltéri bútorokra 16 százalékkal költöttek többet a 2019-2020-as pénzügyi évben, míg 21 százalékkal nőtt a kereslet a kerti bútorok iránt. Bár a vásárlók száma nem nőtt idén júniusig, egy vásárló alkalmanként 20 százalékkal többet, 15 ezer forintot költött.
Jól muzsikál a Jysk
A tavalyi 51,4 milliárd forintos rekord-árbevétel után a Jysk 10 százalékos növekedésre számít Magyarországon az idén szeptemberig tartó üzleti évben. A tavaly októbertől számított tíz hónapban időarányosan 12,2 százalékkal 46,5 milliárd forintra emelkedett a forgalom.