Újra kell aktiválni fiókjukat és regisztrálni bankkártya-adataikat a MOL Bubi közbringarendszer használóinak október 2-a után. Szolgáltatóváltás miatt jogi és adatbiztonsági okokból törlődnek az applikációból a korábban regisztrált adatok.
Október 2-től megváltozik a MOL Bubi közösségi kerékpármegosztó internetes fizetési szolgáltatója. Így aki továbbra is használni akarja a rendszert, kénytelen újra aktiválni fiókját - figyelmeztet az Economx.
Ezt kell tenni
Amennyiben a BKK ügyfelei a jövőben is zavartalanul szeretnének vásárolni havi- vagy éves bérletet, illetve használni a perc alapú szolgáltatást a Bubi bringakölcsönző rendszerében, kénytelenek újra aktiválni fiókjukat bankkártya adataik regisztrálásával.
Az ismételt bannkártya-regisztrációt követően az érvényes bérletek zavartalanul használhatók azok lejártáig. A kártyaregisztráció díját a bérletesek a regisztrációt követő első bérlésnél a 30 perc utazáson felül további 3 perc perc alapú bérlésre használhatják, a percdíjas bérlők esetében pedig a bérlés költségéből írja jóvá a díjat a társaság.
A MOL Bubi idén szeptemberben ünnepelte tizedik jubileumát, ez alatt az idő alatt összesen 13,5 millió alkalommal utaztak az emberek a közbringarendszer kerékpárjaival, és közel 30 millió kilométert tekertek. 2026-ban új korszak kezdődik, mivel a tervek szerint a Bubi 3.0-val megduplázódik a jelenlegi flotta, és nem csupán hagyományos, hanem elektromos rásegítésű kerékpárok is elérhetők lesznek. Az új biciklik és állomások ráadásul a jelenlegi szolgáltatási terület határán túli városrészekben is elérhetők lesznek.
Nem minden kerékpár az, ami annak látszik
A kerékpározási szokások új és új kihívások elé néznek világszerte. Legutóbb arról írtunk, hogy a holland környezetvédelmi és közlekedési felügyelet ellenőrei lefoglaltak 3500, Kínából importált elektromos kerékpárt, mivel azok veszélyt jelentenek a közlekedésbiztonságra, és nem felelnek meg az ilyen jellegű közlekedési eszközökre vonatkozó hivatalos előírásoknak.
A vaskos, széles gumiabroncsokkal ellátott kétkerekű járműveket (fatbike-okat) elektromos kerékpárként árulták "rendkívül alacsony áron", de műszaki képességeik egy kis segédmotoros kerékpáréval (mopedéval) egyenlőek. Hollandiában azonban, ahol a kétkerekű járművek mindennapos használata különösen elterjedt, a mopedekhez másfajta engedély, biztosítás és védősisak szükséges, és csak 15 éven felüliek használhatják őket.