Az elmúlt években rengeteg tanulmány hívta fel a figyelmet a koránkelés kedvező élettani hatásaira. Sovány vigasz ez azoknak, akik szenvedésként élik meg a korai napindítást. Aggodalomra semmi ok, a munkaeropiac.eu összeszedett néhány praktikát.


Fontos a megfelelő tervezés, ugyanis a reggelünket az azt megelőző, tökéletesre hangolt estével alapozhatjuk meg. Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég, ha időben nyugovóra tér az ember. Tudjuk, csábító lehet még egy részt megnézni a kedvenc sorozatunkból, de az esti „terápia" sajnos a reggel rovására fog menni. Arnold Schwarzenegger ismert beszédében mondta, hogy bőven elég 6 órányi alvás az embernek. Akinek mégsem, az aludjon gyorsabban. Sajnos ez sok emberre nem igaz, így szentelj elegendő időt az alvásra. Úgy hozhatod ki a legtöbbet az estédből, ha mindent előkészítesz másnapra. Pakold be az edzőcuccodat, készíts ki a ruhádat, dobozold be a másnapi ebédedet, így rengeteg időt spórolhatsz reggel.

A két ősellenség: a vekker és a hideg zuhany

Sajnos nagyon sok ember nem tud felkelni ébresztőóra nélkül. Valljuk be, elég szörnyű élmény, amikor a vekker üvöltő hangja rángat ki minket legszebb álmainkból. Hogy kevésbé legyen traumatikus a napindító, tapasztald ki, mi a legmegfelelőbb ébresztési módszer számodra. Ez lehet akár egy fényforrás, vagy egy kellemes zene. Alternatívaként megemlítjük, sok okosóra rendelkezik ébresztő funkcióval. Lényegében a viselője pulzusát követi figyelemmel, ami alapján meg tudja határozni, mikor van éppen REM fázisban a gazdája. Az ébresztést pedig egy finom rezgéssel végzi, ami kellemesebb, mint a vekker csörömpölése.

Sajnos a hideg zuhanyról is bebizonyították, hogy kifejezetten jó hatással van a szervezetre, aktivizáló hatása pedig csodákat tehet egy olyan emberrel, aki lelkiekben még az ágyban van. Szerencsére kellemesebb megoldások is működhetnek, például egy pohár jeges víz, vagy az ablakon beengedett reggeli hűsítő szellő.

Jutalom a nap elején

Ha idáig eljutottál, jöhet a jól megérdemelt jutalom: egy finom reggeli! Ezzel nemcsak az ízlelőbimbóinknak kedvezhetünk, hanem energiával tölthetjük fel a szervezetünket. Érdemes a reggelit is előkészíteni még az este folyamán.

Ha valaki teljesen csúcsra pörgetné a reggelét, akkor megkoronázhatja a napindító rutint egy kis testmozgással. Az intenzívebb mozgási formák mellett egy légzőgyakorlat, vagy egy kis jóga is megteszi.

Rutin

A legfontosabb, hogy légy kitartó. Az elején valószínűleg nehéz lesz alkalmazni ezeket a tippeket, de rövid időn belül hozzájuk lehet szokni. Az eredmény pedig garantált. A jól beállított bioritmus (például minden nap ugyanakkor kelsz és fekszel) csodákat tesz az emberi szervezettel. Ne feledd, a koránkelés nemcsak az energiaszintre és a produktivitásra van jó hatással, hanem a hosszútávú egészségre is.

The Conversation

Friss

Photo by Olga Guryanova on Unsplash

Az orvosi kamara figyelmeztette a rendőrséget a bilincs ügyében

Egyetértenek a korrupció felszámolásával, de az orvosok bilincses megszégyenítését feleslegesnek gondolják. Illetve a vesztegetők elleni fellépés is kaphatna nagyobb nyilvánosságot.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Elég lesz a normális megélhetéshez a 200 ezres minimálbér? Számoljunk!

A KSH felmérése alapján valamivel több kellene a normális megélhetéshez a magyarok szerint, mint amennyi nettó marad a megemelt minimálbérből. Mutatjuk, hogy mennyivel több.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

300 év sem volt elég, hogy megtisztítsák a Facebook-ot a gyűlölettől

A Wall Street Journal olyan belső dokumentumokhoz jutott, amelyekből kiderült, hogy a Facebook moderátorai mennyi időt töltöttek 2020-ban a kényes tartalmak ellenőrzésével. Az adatok remekül tükrözik, hogy mennyi gyűlölet és erőszak van a világban.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!