Az Apple aktívan dolgozik egy új okosszemüveg piacra dobásán – a vállalat a Meta hasonló eszközével kíván versenyezni, írja a Portfolio.
Az Apple Atlas kódnevű projektje október legvégén indult el – az új kezdeményezés keretein belül a cég az alkalmazottak visszajelzéseit gyűjti a piacon elérhető okosszemüvegekkel kapcsolatban.
Mivel titkos projektről van szó, csupán névtelen forrásoktól értesült a sajtó arról, hogy az Atlast az Apple termékrendszerek minőségével foglalkozó csapata vezeti, amely a hardvertervezési részleghez tartozik. A vállalat egy belső e-mailben jelezte, hogy résztvevőket keres egy új tanulmányhoz, amely a jelenleg kapható okosszemüvegek minőségét vizsgálja.
Ez a lépés arra utal, hogy az Apple is fontolgatja a kategóriába való belépést, ilyen esetben ugyanis gyakran hoznak létre fókuszcsoportokat. Ezek célja szimplán az, hogy a cég szakemberei megtudják, a felhasználók pontosan mit szeretnek a már piacon lévő termékekben. Az Apple ilyenkor jellemzően az alkalmazottak véleményére, nem pedig civil vásárlókra támaszkodik.
Az okosszemüvegek piacán a Meta már egy ideje jelen van: a Facebook anyavállalata a Luxotticával közösen adott ki egy 299 dolláros szemüveget, ami lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy videót készítsenek, telefonhívásokat fogadjanak, valamint segítségül hívjanak egy MI-asszisztenst.