Tavaly tíz hónapon át folyamatosan csökkentek a világhírű svájci óragyártók eladásai értékben és darabszámban egyaránt.
Sötét esztendő
Nem kis üzletről van szó! 2019-ben 21,7 milliárd svájci frankot ( mostani árfolyamon számolva 7269,5 milliárd forintot) költött a világ a helvét órákra. 2020 azonban aligha kerül be aranybetűkkel a svájci óraipari szövetség évkönyveibe, miután tavaly novemberben éves szinten 3,2 százalékkal kevesebb fogyott a ketyegőkből. Emiatt az év első 11 hónapjában az ágazat bevételei 23,5 százalékkal alacsonyabbak voltak a 2019 hasonló időszakában mértnél.
A drága sem kell
Darabszámban a legnagyobb visszaesést az 500 franknál olcsób óráknál tapasztalták, ott több mint 27 százalékkal estek az eladások. Azt hihetnénk, hogy ezt a drága órák értékesítése ellensúlyozta, ám ez nem így volt. A jelek szerint a tehetősebb emberek sem vettek svájci órát, ugyanis a 3 ezer franknál drágább időmérőkből is 16 százalékkal kevesebb fogyott. A svájci óraipar megmentője Kína lehet, hiszen 2020 novemberében az ázsiai országba irányuló export értékben 69 százalékkal nőtt.