Jön egy új funkció a legnépszerűbb társkereső appon, a Tinderen. A mesterséges intelligencián alapuló szoftver kiválasztja a szelfik közül a legjobbakat, ezzel is segítve a pártalálást.
A Tinder társkereső okostelefonos applikáció bemutatta Photo Selector nevű, mesterséges intelligencián alapuló funkcióját, amely segít kiválasztani a felhasználó legelőnyösebb fotóját. Egyelőre csak az Egyesült Államokban élők érhetik el, azonban a vállalat ígérete szerint nyáron a nemzetközi piacokon is megjelenik - írja a HVG.
Felmérésük szerint a megkérdezettek 52 százalékának okoz problémát a megfelelő profilképek kiválasztása, és 68 százalékuk szerint pedig hasznos lenne egy mesterséges intelligencián alapuló fotókiválasztási funkció. A 18-24 év közöttiek kutatásaik szerint napi fél órát el eltöltenek a tökéletes kép elkészítésével, kiválasztásával.
A Tinder adatai szerint a fotók száma, különösen azok, amelyek valóban tükrözik a felhasználó érdeklődését, növeli a találatok esélyét. Az alkalmazást használó heteroszexuális nők például kedvelik a legalább négy képpel ellátott férfiprofilokat, és azok a férfiak, akik egynél több fotót töltöttek fel az arcukról, 71 százalékkal nagyobb eséllyel találtak párkapcsolatot egy nővel.
Kiválasztja a 10 legjobb fotót a szelfikből
A felhasználó feltölt egy szelfit a Tinder alkalmazásba, amely arcgeometriát hoz létre. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy a mesterséges intelligencia kiválassza a felhasználó arcát a számos eltárolt képen – ezt a technikát alkalmazza a Google és az Apple is a fotóalkalmazásaiban. A felhasználók által feltöltött szelfikből tíz darabot választ ki a MI, amelyekről úgy gondolja, hogy jól fognak mutatni a felhasználó profiloldalán. Az MI-t arra is kiképezték, hogy kiszűrje az irányelveket sértő fényképeket, például az aktokat.
Kevesebb a nő a randiappokon
Korábban írtunk arról, hogy veszítenek a népszerűségükből a társkereső alkalmazások a nők körében. A Financial Times szerint elsősorban azzal magyarázható, hogy a hölgyek gyakran szembesülnek kéretlen tartalmakkal és fenyegetésekkel a platformokon. Ez - a férfiak mellett - rosszul érinti a legnagyobb randiappokat is, amelyek különböző akciókkal próbálják visszacsábítani a hölgyeket. Új funkciókkal és márkaépítéssel próbálnak több fiatal női felhasználót szerezni az olyan nagy társkereső platformok, mint például a Tinder, a Badoo és a Bumble. Egy ilyen új Tinder-funkció is ezt a célt szolgálhatja.