A felnőtt műsorsávba száműzik a gyorskaja-reklámokat, nálunk is nagy a gond

Nagy Britanniában jövőre már csak este 9 órától lehet leadni a televízióban olyan reklámokat, amelyek a junk food kategóriába illő, egészségtelen élelmiszereket népszerűsítik. A cél a gyermekek egészségének védelme. Itthon is sok a túlsúlyos gyermek.


A hvg.hu brit lapértesülések alapján azt írja, a szigorítás arra válaszul született, hogy az Egyesült Királyságban sok az elhízott gyermek. Őket pedig a televízióban látottak is befolyásolhatják abban, hogy mit egyenek.

Lesz kivétel

A szabály csak azokra a vállalkozásokra vonatkozik, amelyek legalább 250 munkatársat foglalkoztatnak, illetve elsősorban a magas zsír-, só- és cukortartalmú élelmiszerekre terjed ki. A gyártók a blogjaikon, honlapjaikon, alkalmazásaikon vagy közösségi médiaoldalaikon a továbbiakban is reklámozhatnak.

A becslések szerint a brit gyermekek 2019-ben mintegy 2,9 milliárd egészségtelen élelmiszerreklámot láttak a televízióban és 11 milliárdot az interneten. A tilalmat nyilvános konzultációt követően vezették be. A válaszadók 79 százaléka támogatta, hogy a korlátozás este 9 óráig tartson.

Itthon is gond

Kevesebb zöldséget, gyümölcsöt, tejterméket és teljesértékű gabonát fogyasztanak a 4 és 10 év közötti magyar gyerekek az ajánlottnál, ugyanakkor a szükségesnél több zsírt és sót tartalmaz az étrendjük – állapította meg az idén közzétett reprezentatív, a gyermekek táplálkozási szokásait vizsgáló kutatásában a Nestlé Hungária. A túlsúlyos és elhízott gyerekek aránya továbbra is igen magas, 23 százalékuk rendelkezik súlyfelesleggel. Vagyis csaknem mindegyik 4. magyar gyerek.


The Conversation

Ne hagyd ki!