A budapesti HÉV-fejlesztések is csúszhatnak a kormányzati spórolás miatt

A Népszava tételes listát állított össze azokról a budapesti fejlesztésekről, amelyek megvalósítása csúszhat vagy veszélybe kerülhet a kormányzati spórolás miatt. Az illetékes minisztérium válaszában azt írta, a munka folyamatos, a mindenkori forrás-helyzet függvénye.


A HÉV-fejlesztések lehetnek az első vesztesei az állami beruházások Lázár János építési miniszter vezette felülvizsgálatának. A Népszava emlékeztet arra, a fővárosi kormányhivatal a napokban közölte, hogy szüneteltetik a H7 HÉV-vonal fejlesztésével és meghosszabbításával kapcsolatos csepeli autóbusz és HÉV-végállomás, parkolóház, üzemi, szolgálati és járműtároló épületeinek építési engedélyezési eljárását.

A lap úgy tudja, szinte valamennyi Budapestre tervezett állami projektet leállítanák: veszélyben van

  • a Galvani híd és a déli körvasút építése,
  • a Műegyetem rakpartot és a Kopaszi-gátat is érintő újabb budai fonódó villamospálya kialakítása,
  • a Ráckevei-Duna revitalizációja,
  • a Városmajor megújítása,
  • a csepeli és a gellérthegyi közpark, valamint a dunai evezős központ létrehozása,
  • a Városliget autómentesítése
  • és a dél-budai centrumkórház is.

A cikk szerzője szint ezzel nem csupán az a gond, hogy ezek előkészítésére az elmúlt években sok milliárdot költöttek és a leállítással ez a pénz kárba vész, hanem az is: az uniós források esetleges megnyílásakor nem lesznek azonnal indítható projektek, így azok az összegek is veszendőbe mehetnek.

A Népszava kérdéseiben nevesített beruházásokra, ahogy minden állami beruházásra általánosan vonatkozik az a kormányhatározat, amely a Magyarország szomszédjában zajló háború idején, a tartalékképzés miatt felfüggeszt, majd felülvizsgál minden olyan állami beruházást, amelynek kivitelezése még nem kezdődött meg

– válaszolta a Népszava kérdésére az Építési és Beruházási Minisztérium.

A kormány a jövőben – minden egyes ügyet külön vizsgálva – nem a felfüggesztésről dönt, hanem a beruházások folytatásáról. Ez a munka folyamatos, a mindenkori forrás-helyzettől függ. Az eddig elvégzett előkészítési, engedélyezési munkálatok azonban nem vesznek kárba, azokat a beruházások későbbi megvalósulásának alkalmával – ha kell módosítva azokat – felhasználjuk

– olvasható a válaszban.


The Conversation

Ne hagyd ki!