A Népszava tételes listát állított össze azokról a budapesti fejlesztésekről, amelyek megvalósítása csúszhat vagy veszélybe kerülhet a kormányzati spórolás miatt. Az illetékes minisztérium válaszában azt írta, a munka folyamatos, a mindenkori forrás-helyzet függvénye.
A HÉV-fejlesztések lehetnek az első vesztesei az állami beruházások Lázár János építési miniszter vezette felülvizsgálatának. A Népszava emlékeztet arra, a fővárosi kormányhivatal a napokban közölte, hogy szüneteltetik a H7 HÉV-vonal fejlesztésével és meghosszabbításával kapcsolatos csepeli autóbusz és HÉV-végállomás, parkolóház, üzemi, szolgálati és járműtároló épületeinek építési engedélyezési eljárását.
A lap úgy tudja, szinte valamennyi Budapestre tervezett állami projektet leállítanák: veszélyben van
- a Galvani híd és a déli körvasút építése,
- a Műegyetem rakpartot és a Kopaszi-gátat is érintő újabb budai fonódó villamospálya kialakítása,
- a Ráckevei-Duna revitalizációja,
- a Városmajor megújítása,
- a csepeli és a gellérthegyi közpark, valamint a dunai evezős központ létrehozása,
- a Városliget autómentesítése
- és a dél-budai centrumkórház is.
A cikk szerzője szint ezzel nem csupán az a gond, hogy ezek előkészítésére az elmúlt években sok milliárdot költöttek és a leállítással ez a pénz kárba vész, hanem az is: az uniós források esetleges megnyílásakor nem lesznek azonnal indítható projektek, így azok az összegek is veszendőbe mehetnek.
A Népszava kérdéseiben nevesített beruházásokra, ahogy minden állami beruházásra általánosan vonatkozik az a kormányhatározat, amely a Magyarország szomszédjában zajló háború idején, a tartalékképzés miatt felfüggeszt, majd felülvizsgál minden olyan állami beruházást, amelynek kivitelezése még nem kezdődött meg
– válaszolta a Népszava kérdésére az Építési és Beruházási Minisztérium.
A kormány a jövőben – minden egyes ügyet külön vizsgálva – nem a felfüggesztésről dönt, hanem a beruházások folytatásáról. Ez a munka folyamatos, a mindenkori forrás-helyzettől függ. Az eddig elvégzett előkészítési, engedélyezési munkálatok azonban nem vesznek kárba, azokat a beruházások későbbi megvalósulásának alkalmával – ha kell módosítva azokat – felhasználjuk
– olvasható a válaszban.