„Különleges” bánásmód
Egész egyszerűen példa nélküli, amin keresztülmentetek az elmúlt két évben. A csapatunk tagjai összesen több mint 62 000 éjszakát töltöttek karantén szállodákban a 2021-es esztendőben. Továbbá, közületek több mint ezren 11 000-nél is több éjszakát töltöttek a Penny's Bay-ben
-mondta Healy munkavállalónak címzett videójában (A Penny's Bay egy, a spártai körülményekről ismert hongkongi kormányzati elkülönítő létesítmény).
Ez azt jelenti, hogy a Cathay Pacific munkavállalói egy év alatt 73 000 éjszakát töltöttek karanténban, ami nagyjából 200 évnek felel meg.
A megdöbbentő adat Kína szigorú Zéró-Covid politikájára vezethető vissza. Attól függően, hogy milyen országból érkeznek, a beutazóknak karanténba kell vonulniuk a vírus terjedésének lassítása érdekében, a szabály alól a légitársaságok dolgozói sem képeznek kivételt. Mondanunk sem kell, esetükben igen sokszor előfordul, hogy egy veszélyesnek minősített országból utaznak vissza hazájukba.
Példátlan veszteségek
Healy a videóban köszönetet mondott a dolgozóknak helytállásukért, illetve családtagjaikat is nagyra méltatta, akiknek szintén gyakran vállalniuk kellett az elszigetelődést.
A Cathay nincs egyszerű helyzetben, a közelmúltban több ezer dollár értékű készpénzes bónuszokat ajánlott fel azoknak az embereknek, akik önként jelentkeztek a karanténnal járó utakra. Az említett járatokon dolgozó szakemberek gyakran hetekig távol vannak családjuktól a védelmi intézkedések és a munkavégzés miatt.
Healy azt is elmondta, hogy az ösztönző bevált, több ezren jelentkeztek a kihívást jelentő utakra, majd hozzátette, rendkívüli veszteségeket szenvedett a vállalat a járvány alatt. A Financial Times beszámolója szerint a dolgozók fizikailag és mentálisan is rossz állapotban vannak, decemberben több tucat pilóta mondott fel.