A háború miatt csúszhat és drágulhat a 3-as metró felújítása
Fotó: Shutterstock

Késhet és drágulhat a 3-as metró felújítása

Csúszhat a 3-as metró teljes vonalának 2023. első negyedévi átadása. A kivitelezők szerint az orosz–ukrán háború miatt.


A VG értesülései szerint az elmúlt hetekben több bejelentést is tettek kivitelezők a BKV-nak arról, hogy veszélybe került a M3-as metróvonal rekonstrukciójának befejezési határideje. A márciusban beérkezett írásos jelzések az Oroszország és Ukrajna közötti háborús konfliktust jelölték meg indokként. Az alagúti és vágányépítési munkákat végző Swietelsky Vasúttechnika Kft. szerint a harcok következtében egyrészt munkaerőhiány lépett fel, másrészt nehézségek keletkeztek a szállítási és gyártási folyamatokban.

Emiatt a kivitelezési munkák megnövekedett időszükségletével kell számolni

– fogalmaztak egyik, a vg.hu által idézett levelükben.

  Baj baj hátán

A Swietelsky Vasúttechnika Kft. további problémákról is beszámolt a fővárosi tömegközlekedési vállalatnak. Ezek közül több az üzemanyag mennyiségi korlátozásához kötődik, amit a háború miatt számos üzemanyag-ellátó társaság bevezetett. A cég szerint ez a lépés akadályozza az üzemanyag-ellátást, ami akadályozza a szerződés teljesítéséhez használt anyagok és berendezések rendelkezésre állását, illetve a munkagépek működtetését.

De nemcsak az alagúti és vágányépítési munkáknál merültek fel rizikófaktorok, hanem a 3-as metró infrastrukturális felújításának más területén is.

A BKV reakciója

A lap úgy tudja, a BKV előzetes tájékoztatásként kezeli a vállalkozóktól kapott értesítéseket, mivel konkrét akadályoztatást egyikük sem mutatott be. Ez a mai napig elmaradt. A BKV a drágulással kapcsolatos jelzésekre úgy reagált, hogy a kivitelezők az esetlegesen felmerülő negatív hatásokat „saját hatáskörben mérsékeljék”, továbbá arra hívta fel a figyelmüket, hogy tegyék meg a szükséges intézkedéseket a kieső munkaerő pótlására, valamint a szállítási és gyártási folyamatok átszervezésére.

Az M3-as infrastruktúra-rekonstrukciója még 2017 novemberében kezdődött és három részre bontva megy végbe. Az M3-as felújítása az 1,9 milliárd forint tervezési díjon kívül 217,4 milliárdba kerül. Ebből 172,7 milliárd uniós forrás, 44,7 milliárdot a hazai központi költségvetés, 5,5 milliárdot pedig a főváros finanszíroz.

Ne hagyd ki!