Az Airbus szerint még legalább két év kell ahhoz, hogy visszaálljon a legiközlekedés a járvány előtti szintekre. Ettől függetlenül a cég már bizakodó– írja a Reuters.


Jelenleg havonta 40 darab A320-as gépet gyárt a cég, ezt a számot az év végéig 45-re, 2022-ben pedig 53-ra emelné.

Hosszútávú terveket egyelőre nem tett közzé a vállalat, amelynek vezetői arra számítanak, hogy 2023-2025 között visszaáll a termelés a járvány előtti szintre. Guillaume Faury, az Airbus vezére a következő 1-2 évre „meredek emelkedést" jósolt a cégének.

Nem biztos, hogy menni fog

Több probléma is van az Airbus tervével. Egyrészt még a 2021-es megrendelésekről sem állapodott meg a beszállítókkal, másrészt akár 18 hónapba is beletelhet, hogy ezek a rendelések meg is érkezzenek.

Sok szakértő figyelmeztette a szektor szereplőit: lehet, hogy a nagy játékosok készen állnak a termelés visszaállítására, de a kisebb gyártók, amelyek számos alkatrész előállításáért felelnek, pénzügyi gondokkal küzdenek. Az ellátási lánc akadozásáról nem is beszélve.

Ráadásul az Airbus terve csak akkor válhat valóra, ha az emberek elkezdenek utazni a járvány után. Az előrejelzések ugyan biztatóak, a Moody's Investors Service például úgy látja, hogy a következő 12-18 hónapban fellendülés várható a forgalomban, de azért vannak járványügyi kockázatok.

Az előrejelzések szerint először a rövidebb távolságokon állhat helyre a régi rend a légiközlekedésben, ami azt is kijelöli, hogy milyen géptípusokra lesz szükség az utazások zavartalan lebonyolításában.

Magyarország is érintett

Az Airbus elég nehezen viselte a vírust, tavaly többezer munkavállalótól kellett megválnia. Korábban Guillaume Faury arról beszélt, hogy akár 10 évbe is beletelhet a visszaállás a korábbi teljesítményre.

Számunkra jó hír, hogy Magyarországon pár napja készült el az Airbus Helicopters Hungary helikopteralkatrész-gyár leendő gyulai üzemének vasbeton szerkezete. Ha minden a tervek szerint alakul, az európai helikoptergyártó és a magyar állam repülőgépipari vegyesvállalatának otthont adó létesítményben 2022-től indulhat a termelés.

Friss

Fotó: @shawnanggg on Unsplash

Ha eddig működött, akkor most miért akadozik az ellátási lánc?

A csapból is az folyik, hogy nincs elég mikrochip, akadozik a fa, a hús és a vegyiáru utánpótlás, és úgy igazából mindenből hiány van a világon. A Business Insider utánajárt, mi rejlik a globális szállítmányozás gondjai mögött.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: NeONBRAND on Unsplash

Mielőtt "idegből" felmondanál, gondold át ezt a pár dolgot!

A pandémia előtt sokan vágytak arra, hogy otthonról dolgozhassanak. Aztán tavaly beütött a vírus, és ezzel együtt elterjedt a távmunka is, ami sokszor kiegyensúlyozottság helyett csalódottságot és stresszhelyzetet eredményezett. Azonban mielőtt hirtelen felindulásból felmondanál a munkahelyeden, érdemes néhány tényezőt átgondolnod.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Daikin

A klíma megfelelő telepítésén nem érdemes spórolni! (x)

Egy jó minőségű klíma kiváló választás, ha sok éven át szeretné élvezni a kellemes hőmérsékletet, jó közérzetet otthonában. Ahhoz viszont, hogy a klímája megbízhatóan, hatékonyan és költségtakarékosan működjön, megfelelően kell azt telepíteni.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

Az Airbus szerint még legalább két év kell ahhoz, hogy visszaálljon a legiközlekedés a járvány előtti szintekre. Ettől függetlenül a cég már bizakodó– írja a Reuters.


Jelenleg havonta 40 darab A320-as gépet gyárt a cég, ezt a számot az év végéig 45-re, 2022-ben pedig 53-ra emelné.

Hosszútávú terveket egyelőre nem tett közzé a vállalat, amelynek vezetői arra számítanak, hogy 2023-2025 között visszaáll a termelés a járvány előtti szintre. Guillaume Faury, az Airbus vezére a következő 1-2 évre „meredek emelkedést" jósolt a cégének.

Nem biztos, hogy menni fog

Több probléma is van az Airbus tervével. Egyrészt még a 2021-es megrendelésekről sem állapodott meg a beszállítókkal, másrészt akár 18 hónapba is beletelhet, hogy ezek a rendelések meg is érkezzenek.

Sok szakértő figyelmeztette a szektor szereplőit: lehet, hogy a nagy játékosok készen állnak a termelés visszaállítására, de a kisebb gyártók, amelyek számos alkatrész előállításáért felelnek, pénzügyi gondokkal küzdenek. Az ellátási lánc akadozásáról nem is beszélve.

Ráadásul az Airbus terve csak akkor válhat valóra, ha az emberek elkezdenek utazni a járvány után. Az előrejelzések ugyan biztatóak, a Moody's Investors Service például úgy látja, hogy a következő 12-18 hónapban fellendülés várható a forgalomban, de azért vannak járványügyi kockázatok.

Az előrejelzések szerint először a rövidebb távolságokon állhat helyre a régi rend a légiközlekedésben, ami azt is kijelöli, hogy milyen géptípusokra lesz szükség az utazások zavartalan lebonyolításában.

Magyarország is érintett

Az Airbus elég nehezen viselte a vírust, tavaly többezer munkavállalótól kellett megválnia. Korábban Guillaume Faury arról beszélt, hogy akár 10 évbe is beletelhet a visszaállás a korábbi teljesítményre.

Számunkra jó hír, hogy Magyarországon pár napja készült el az Airbus Helicopters Hungary helikopteralkatrész-gyár leendő gyulai üzemének vasbeton szerkezete. Ha minden a tervek szerint alakul, az európai helikoptergyártó és a magyar állam repülőgépipari vegyesvállalatának otthont adó létesítményben 2022-től indulhat a termelés.

Friss

Fotó: 123rf

Később érik a meggy a tavaszi hideg miatt

Már kapható a korai hazai meggy a piacokon, üzletekben, de nagyobb mennyiségű meggytermés csak a jövő hét közepére várható. Magyarország az Európai Unió második legnagyobb meggytermelője; az utóbbi években itthon is egyre népszerűbb a meggyfogyasztás – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!