Jelenleg havonta 40 darab A320-as gépet gyárt a cég, ezt a számot az év végéig 45-re, 2022-ben pedig 53-ra emelné.
Hosszútávú terveket egyelőre nem tett közzé a vállalat, amelynek vezetői arra számítanak, hogy 2023-2025 között visszaáll a termelés a járvány előtti szintre. Guillaume Faury, az Airbus vezére a következő 1-2 évre „meredek emelkedést" jósolt a cégének.
Nem biztos, hogy menni fog
Több probléma is van az Airbus tervével. Egyrészt még a 2021-es megrendelésekről sem állapodott meg a beszállítókkal, másrészt akár 18 hónapba is beletelhet, hogy ezek a rendelések meg is érkezzenek.
Sok szakértő figyelmeztette a szektor szereplőit: lehet, hogy a nagy játékosok készen állnak a termelés visszaállítására, de a kisebb gyártók, amelyek számos alkatrész előállításáért felelnek, pénzügyi gondokkal küzdenek. Az ellátási lánc akadozásáról nem is beszélve.
Ráadásul az Airbus terve csak akkor válhat valóra, ha az emberek elkezdenek utazni a járvány után. Az előrejelzések ugyan biztatóak, a Moody's Investors Service például úgy látja, hogy a következő 12-18 hónapban fellendülés várható a forgalomban, de azért vannak járványügyi kockázatok.
Az előrejelzések szerint először a rövidebb távolságokon állhat helyre a régi rend a légiközlekedésben, ami azt is kijelöli, hogy milyen géptípusokra lesz szükség az utazások zavartalan lebonyolításában.
Magyarország is érintett
Az Airbus elég nehezen viselte a vírust, tavaly többezer munkavállalótól kellett megválnia. Korábban Guillaume Faury arról beszélt, hogy akár 10 évbe is beletelhet a visszaállás a korábbi teljesítményre.
Számunkra jó hír, hogy Magyarországon pár napja készült el az Airbus Helicopters Hungary helikopteralkatrész-gyár leendő gyulai üzemének vasbeton szerkezete. Ha minden a tervek szerint alakul, az európai helikoptergyártó és a magyar állam repülőgépipari vegyesvállalatának otthont adó létesítményben 2022-től indulhat a termelés.