Nehéz kilenc hónapon van túl az Audi: 11 százalékkal kevesebb autót állított elő, bezuhant a profitja. Győrben viszont nem csökkent a gyártás. Egy luxusmárkája hasít.
A cég beszámolója szerint az Audi 1,251 millió autót szállított le világszerte, ami 10,9 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. Az idei harmadik negyedéves működési eredmény 106 millió euró lett, 91 százalékkal alacsonyabb a 2023 harmadik negyedévi 1178 millió eurónál. Összességében az Audi 4,5%-os üzemi haszonkulcsot ért el (2023-ban 9,1%). A tavalyi év azonos időszakához képest Európába (-9,8%), USA-ba (-16,8%) és Kínába (-8,5%) is csökkentek a szállítások. „Nagyon intenzív árversenyt látunk Európában, és különösen Kínában” – idézi Jürgen Rittersberger pénzügyi vezetőt a HVG.
Győrben nem csökkent a termelés
A gyártási volumen Győr kivételével minden gyárban visszaesett: az ingolstadti üzemben 14,2 százalékos, a mexikói üzemben 17,5 százalékos, míg a brüsszeli üzemben 61,8 százalékos csökkenés történt.
A legnagyobb visszaesés a teljesen elektromos járművek gyártásában mutatkozott, amely 24,7 százalékkal csökkent, míg a plug-in hibrid járművek termelése 4,8 százalékkal növekedett. Az Audi márkacsoportban egyedül a Lamborghini tudott növekedést elérni, 30,4 százalékkal növelte gyártását az előző évhez képest.
Nagyobb a baj a Volkswagennél
Hogy bajban van a német autóipar, azt jelzi Németország legnagyobb magánvállalata, a Volkswagen példája. A 24.hu arról ír, hogy Európa legnagyobb autógyártója azt tervezi, hogy tíz németországi gyárából legalább hármat bezár, és 120 ezer jelenlegi alkalmazottjából elbocsát több tízezer embert (nem csak az érintett üzemek alkalmazottait). A megmaradt VW-munkavállalók bére is jelentősen, tíz százalékos mértékben csökkenhet, 2025–2026-ra befagyasztanák azokat, ami, reálértékén, összesen 18 százalékos csökkenést is jelenthet – jelentették be hétfőn a munkavállalók képviselői. Kedvezőtlen hírekről számolt be a Mercedes és a Porsche is, náluk is költségcsökkentések várhatóak.