Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója az ATV esti műsorában azt mondta, hogy a finomítók bírják kapacitással a megnövekedett üzemanyag-fogyasztást, átmeneti, helyi logisztikai problémák azonban előfordulnak. Sorba állni, rohanni nem kell.
A közösségi média, a híroldalak folyamatosan ontják az információkat arról, hogy éppen hol, melyik hazai töltőállomásokon korlátozták vagy függesztették fel az üzemanyag kiadását készlethiány miatt. A híradások szerint a határközeli települések vannak a legrosszabb helyzetben, de a fővárosi agglomerációban is komoly fennakadások vannak.
Ez a gond
Hernádi Zsolt az ATV-ben azt is elmondta, hogy a nyersanyag -utánpótlás folyamatos, a hazai tartalékok az EU előírásoknak megfelelően 90 napra elegendőek. A Mol a hazai ellátás biztosítása érdekében korlátozta az üzemanyagok exportját. A mennyiséggel nincs gond, a Mol finomítói pörögnek, átmeneti, lokális zavarok azonban előfordulhatnak, ha meg kell várni a kutaknál az üzemanyag-utánpótlás érkezését, betöltését.
A kiskereskedelmi benzinkutak a hatósági ár miatt 480 forintért vásárolják az üzemanyagot (95-ös benzin és gázolaj) a nagykereskedőktől, és annyiért is adják tovább. Hatósági ár nélkül jóval drágább lenne, a literenként nagyjából 200 forint veszteséget a nagykereskedőknek kell lenyelniük. Kellemetlen dolog, túl kell élni, mondta erre Hernádi Zsolt.
Ez is gond
A Magyarországon működő nagykereskedések (OMV, Shell) nem voltak hajlandók ezt lenyelni, már meg is szüntették a szállításokat. Az import leállt. Egyedül a Mol szállít biztosan a kutaknak, Hernádi Zsolt erre azt mondta, lesz elegendő üzemanyag. Nem kell rohanni, nem kell sorba állni, mondta a Mol elnök-vezérigazgatója.
A mostani, Hernádi által átmenetinek nevezett helyzetet tovább súlyosbítja, hogy az uniós országban kapható üzemanyaghoz képest olcsó a magyar, ezért sokan járnak át tankolni a határközeli benzinkutakra, valamint a nemzetközi szállítmányozás során a kamionok is általában nálunk tankolnak.
A teljes interjút ITT tudjátok megnézni.