A vásárlók elmondták, szerintük  melyek a legolcsóbb hazai üzletláncok

Arra a kérdésre kereste a választ a Pulzus Kutató felmérése, hogy melyik üzletláncban lehet a legtakarékosabban bevásárolni? A válaszadók túlnyomó többsége két bolthálózatra szavazott.



Ez a két üzletlánc lehet a legolcsóbb az országban

Hazánkban is jelentősen emelkedtek az élelmiszerárak a tavalyi évben. A drágulás visszaszorítása érdekében ugyan lépett a kormány (hatósági árat kapott néhány termék február 1-től május 1-ig), azonban a Napi.hu kíváncsi volt rá, hogy mely áruházláncokban lehet a fogyasztók szerint manapság a legtakarékosabban bevásárolni. A felmérést a portál megbízásából a Pulzus Kutató végezte ezer fő megkérdezésével. A cikk szerint a megkérdezettek nemük, koruk, iskolai végzettségük és lakóhelyük településtípusa szerint arányaiban tükrözik a hazai felnőtt lakosság összetételét.

A kérdésekre adott válaszokból az derül ki, hogy a Lidl és a Penny kínálhatja a legkedvezőbb árakon az általuk forgalmazott termékeket. Az előbbire a válaszadók 32 százaléka voksolt, amíg az utóbbira 20 százalékuk. A harmadik legtöbb szavazatot kapott diszkontlánc az Aldi lett, 11 százalékkal – áll a cikkben.

A hipermarketekkel is rendelkező boltláncok, mint például az Auchan, a Spar vagy a Tesco, minannyian 5-5 százalékos eredményt értek el. A franchise-rendszerben több ezer bolttal rendelkező magyar bolthálózatok üzleteit (mint például a CBA, a Coop és a Reál) ennél kevesebb vásárló tartotta a legolcsóbbnak.

Részletesebb eredmények

Ha részletesebb megnézzük a statisztikákat, azt láthatjuk, hogy a nők 11 százaléka, a férfiaknak pedig nagyjából a negyede nem tudott konkrét választ adni a kérdésre.

A Pennyre egyébként a 40-59 évesek körrében voksoltak a legtöbben (25 százalék), de többségükben ők is a Lidlt (33 százalék) tekintették a legolcsóbbnak. Egyéb érdekesség a korok szerinti megosztás alapján, hogy a fiatalabbak csupán 7 százaléka voksolt az Aldira. Ebben a korcsoportban az Auchan is előrébb állt.

Településtípusok szerint a megyeszékhelyeken élők körében említették meg a legtöbben a Lidlt, amíg más vidéki városokban alig maradt le a Penny (24 százalék) a Lidl (29 százalék) mögött.

A községekben, ahol nagyobb arányban vannak jelen a Coop üzletei, ott valamivel többen mondták azt a legolcsóbbnak (3 százalék).

Iskolai végzettség alapján a rangsor az összesített eredményekhez hasonló. Azonban a diplomások között csak 1 százaléknyi voksot kapott a Spar, valamint az Aldira többen szavaztak, minta a közép- és alapfokú végzettséggel rendelkezők körében.

The Conversation

Ne hagyd ki!