Így lendítheted tovább a céged, ha megtorpant a növekedés
Fotó: CONTENTNMORE

Így lendítheted tovább a céged, ha megtorpant a növekedés

Minden vállalkozás életében vannak olyan időszakok, amikor a fejlődés üteme lelassul, és nehezebb megtartani a korábbi lendületet. Ez természetes velejárója a piac ingadozásának, a belső átalakulásoknak vagy éppen a külső körülmények változásának. A jó hír az, hogy sokféle eszköz áll rendelkezésre ahhoz, hogy visszataláljunk a növekedés útjára – sőt, akár új ötletekkel és megerősödve kerülhetünk ki a helyzetből.

1. Költségek újragondolása – okosan

A legtöbb cég azonnal a költségcsökkentéshez nyúl, ha bizonytalan a helyzet, de nem mindegy, hogyan tesszük ezt. Az impulzív leépítések és leállított kampányok gyakran nagyobb kárt okoznak. Ehelyett érdemes inkább rugalmas költségszerkezetre törekedni, és olyan tételeket átszervezni, amelyek valóban nem termelnek értéket. Az arányok újragondolása, a felesleges kiadások feltérképezése mindig hasznos befektetés.

2. Kiszervezés, ahol csak lehet

Ha szűkösek az erőforrások, érdemes lehet egyes üzleti folyamatokat külső partnerekre bízni. A BPiON által is kínált BPO szolgáltatások – például könyvelés, bérszámfejtés, HR adminisztráció vagy IT – segíthetnek a költségek optimalizálásában és a hatékonyság növelésében. Ráadásul így a belső csapat is a stratégiai feladatokra koncentrálhat. Ez egyre több hazai cég számára válik bevett gyakorlattá, hiszen jól tervezhető megoldást jelent.

3. Ideiglenes erősítés, célzottan

Ha egy fontos projekthez vagy időszakhoz hiányzik a belső kapacitás, nem mindig a toborzás a legjobb megoldás. Egy interim szolgáltatás keretében tapasztalt szakemberek vagy vezetők segítenek áthidalni az adott időszakot – anélkül, hogy hosszú távú elköteleződést jelentene. Gyors, hatékony és rugalmas támogatást nyújthat a BPiON is, ami különösen hasznos lehet egy változásmenedzsment során.

4. Kísérletezz, de okosan!

A megtorpanás egyben lehetőség is a megújulásra. Nem feltétlenül kell mindent újrakezdeni – elég lehet egy-egy kisebb ötletet tesztelni, új célcsoportokat megszólítani vagy frissíteni az ajánlatainkat. A kisebb kísérletezések, újítások minimális kockázattal járnak, de értékes tapasztalatokat hozhatnak. Akár egy új csomagolás, akár egy extra szolgáltatás is új ügyfeleket hozhat be.

5. Kommunikáció: ne maradj csendben!

A vállalkozás jövője szempontjából kulcsfontosságú, hogyan kommunikálunk a munkatársainkkal, partnereinkkel és ügyfeleinkkel. A transzparens kommunikáció, a közvetlen hangvétel bizalmat építhet akkor is, ha épp nem minden tökéletes. A folyamatos párbeszéd erősíti a kapcsolatokat, valamint hosszú távon versenyelőnyt jelent.

A fejlődés nem mindig egyenes vonalban halad. De egy jól időzített döntés, egy kis rugalmasság vagy egy külső szem többet számíthat, mint gondolnánk – és könnyen újra lendületbe hozhatja a céget. (x)

Ne hagyd ki!