Három év alatt nagyjából a tízszeresére drágult a tengeri bérszállíttatás költsége
Fotó: Shutterstock

BYD-ekkel megrakott hajó  indult el Kínából Európába

Első útjára indult a világ legnagyobb e-járműgyártójának legelső autószállító óceánjárója. A hajó autók ezreit szállítja Kínából Európába. A jövőben több saját szállítóhajó is tartozhat az autógyártó kötelékébe, hiszen három év alatt durván a tízszeresére ugrott a tengeri bérszállíttatás költsége.


Elindult a BYD első, e-autók szállítására fejlesztett óceánjárója

A BYD Explorer No.1 a világ legnagyobb e-autók gyártására szakosodott cégének, a BYD-nek a legelső autószállító óceánjárója. Január 10-én bocsátották vízre a kínai Yantai kikötőjében, majd Sencsenből indult útra teljesen megpakolva Európába.

A 199,9 méter hosszú, és összesen 7 ezer jármű szállítására alkalmas roll-on roll-off (ro-ro) hajó szolgálatba állítása történelmi jelentőségű a kínai autóipari óriás szerint, hiszen jelentősen egyszerűsíti a nemeztközi autószállítást, a cég partnereinek is. Ráadásul a vállalat további 14 óceánjáró teherhajó beszerzését tervezi a következő három évben. Ezek között 9 ezres járműkapacitású hajó is várható.

A Villanyautósok megjegyzik, a sencseni székhelyű autógyártó jelenleg hat kontinens több mint 70 országában kínálja a termékeit. Ráadásul egyre több autót igyekszik exportálni Európába. Tavaly összesen 243 ezer új energiákkal hajtott járművet (NEV) szállított Kínán kívülre, ami 334 százalékos növekedést jelent éves alapon.

A Clarksons Research pedig rávilágított, igen nagy szüksége lehet a kínai autógyártónak a saját hajóflottára. Ahogyan az a kutatásukból kiderül, 2020 augusztusától 2023 november végéig a 6500 jármű szállítására tervezett hajók napi bérleti díja a durván 10 ezer dolláros átlagról 115 ezerre ugrott, ami rendkívül megnövelte az autóexport költségét.

Megfosztotta a trónjától a BYD a Teslát

Egyébként a friss adatok alapján a Testa 2023 utolsó negyedében mintegy 484 ezer autót adott át. A Financial Times szerint ezzel az amerikai cég felülmúlta az elemzői várakozásokat.

Azonban az örömüket beárnyékolja a legnagyobb riválisuk, a BYD eredménye. A kínaiak 526 ezer darab villanyautót értékesítettek ugyanebben az időszakban, ami új rekord. Ráadásul ez az első alkalom, hogy egy negyedévben a kínai autógyártó több tisztán elektromos meghajtású autót adott el, mint Elon Musk cége.

A BYD növekedése elsősorban hazai pályán valósult meg. Azonban egyre jobban törekszenek arra, hogy új, külföldi piacokra tegyék be a lábukat. Ebben kulcsfontosságú szerepe lesz a hajóflottájukon kívül a Szegeden épülő új gyáruknak is.

Bár a BYD több mint 3 millió járművet értékesített tavaly, ebben a számban benne vannak a plug-in hibridek is. Villanyautót 1,58 millió darabot adtak el 2023-ban, tehát éves összesítésben a Tesla nyert 1,81 millió eladással az EV-piacon.

Ne hagyd ki!