Coca-Colás üveg és dobozok, illetve egy pohár kóla egy kopott fafelületen

A Coca-Cola vezetősége a közelmúltban úgy döntött, hogy az 1980-as évek után ideje ismét szerencsét próbálni az alkoholos italok piacán. A cég 2020-ban egy úgynevezett hard seltzert dobott piacra, ami kifejezetten népszerűnek bizonyult a vásárlók körében. A sikereken felbuzdulva idén egy koktéllal bővíti kínálatát.



Kiélezett verseny

A Coca-Cola bejelentette, hogy a Constellation Brands vállalattal közösen egy különleges alkoholos koktél megalkotásán dolgoznak, amely a Fresca szódamárka alatt még idén felkerülhet a boltok polcaira. A Constellation Brands Amerika egyik legnagyobb szeszes ital gyártója és forgalmazója, egyebek között a Corona sör is a cég nevéhez fűződik.

A Coca-Cola lépése több szempontból is megalapozott. Egyrészt a 2020-as bevezetését követően a Topo Chico Hard Seltzer nevű alkoholos itala remek fogadtatásban részesült, így logikus, hogy cég tovább terjeszkedik az ágazatban.

Másrészt piaci riválisai szintén gőzerővel azon dolgoznak, hogy bővítsék kínálatukat. A Pepsi például a Boston Beer sörfőzdével együttműködve februárban alkoholos Mountain Dew üdítőkkel érkezik a piacra. Emellett a szegmens megreformált szabályozásának köszönhetően hamarosan CBD olajjal dúsított üdítők is megjelenhetnek a boltokban.

Remek időzítés

A Coca-Cola tájékoztatása szerint leányvállalata, a Fresca jelenleg a leggyorsabban növekvő szódamárka az italóriás amerikai portfóliójában. A grapefruit ízű változata kifejezetten népszerű a koktélkedvelők körében. Érdemes megjegyezni, hogy 2020-ban 52,7 százalékkal több dobozos koktélt értékesítettek az USA-ban, mint a megelőző évben, ami a teljes forgalom 6,9 százalékát tette ki. Mondhatni a Coca-Cola időzítése tökéletes.

A világhírű üdítőmárka 1983-ban adta el Wine Spectrum nevű üzletágát, amely után közel 40 évet kellett várni arra, hogy ismét megjelenjen az alkoholok világában.

The Conversation

Ne hagyd ki!