Újabb, a Pepco Grouphoz tartozó üzletlánc terjeszkedhet a régiónkban. A Dealz termékkínálata igen széles: az élelmiszerektől a kozmetikumokon át egészen a könyvekig terjed. Az Egyesült Királyságban Poundland néven ismert.
A szomszédunkban nyithat üzletet a Dealz
Szlovákiában terjeszkedhet a Pepco Grouphoz tartozó Dealz. Elsősorban a KiK és az Action riválisa lehet – írja a Parameters.
A Dealz termékpalettája meglehetősen széles. Kínálnak például élelmiszereket, italokat, kozmetikumokat, háztartási termékeket, játékokat, könyveket, illetve dekorációkat is. Igaz, ruházati termékek nem szerepelnek a kínálatukban.
A Dealz szlovákiai érkezésére utal, hogy a lengyelországi üzleteikben mostanság euróban is feltüntetik az áraikat. Emellett számos termékük leírása szlovák nyelven is elérhetővé vált a közelmúltban. Márpedig az ilyen változtatások bevett gyakorlatnak számítanak új piacra lépés előtt az áruházláncoknál.
Az üzletlánc az Egyesült Királyságban Poundland néven ismert, és rendkívül népszerű.
Megnyílt az első hazai Primark, a fogadtatáson múlik a folytatás
Egyébként kedden megnyitotta meg első magyarországi üzletét a Primark nemzetközi divatáruház Budapesten, a teljes beruházásra 8 millió eurót (mintegy 3 milliárd forintot) fordítottak - közölte Maciej Podwojski, a Primark kelet-közép-európai vezetője.
A 3100 négyzetméteres üzlet az Arena Mall bevásárlóközpontban nyílik, a piacra lépéssel 180 új munkahelyet teremtenek. Az 1969-ben Írországban indult Primarknak már több mint 440 üzlete van a világ 17 országában, és mintegy 80 ezer dolgozót foglalkoztatnak. Terveik szerint 2026 végére 530-ra nő majd boltjaik száma.
A vállalat a régió öt országában, Szlovéniában, Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Szlovákiában összesen 12 üzletet működtet, a 13. a kedden nyíló budapesti bolt. A női, férfi és gyermekruhák, cipők mellett egyebek között szépségápolási termékeket, kiegészítőket és lakberendezési cikkeket is forgalmaznak - mondta Maciej Podwojski.
Hozzátettte, hogy a vállalat nagy hangsúlyt fektet a fenntarthatósági szempontokra, 2030-ra például már csak újrahasznosítható, illetve újrahasznosított anyagokból készült termékeket árulnak majd, és ugyancsak 2030-ra felére csökkentik az üzletlánc szén-dioxid-kibocsátását.
Kérdésre válaszolva a vállalat további magyarországi terveiről Maciej Podwojski úgy fogalmazott: egyelőre az első üzletükre, annak fogadtatására koncentrálnak, de úgy gondolja, hogy Magyarország "elbírna" még egy üzletet.
A társaság korábbi tájékoztatása szerint a Primark 2023-ban 9 milliárd font árbevételt ért el az előző évi 7,7 milliárd font után, működési eredménye 735 millió font volt tavaly, míg 2022-ben 756 millió font.