Lassan az arénákat is kinövik az esportolók

Az e-sport globális piaci értéke tavaly meghaladta az 1 milliárd dollárt. Ha az eddig tapasztalt 15 százalékos piaci növekedés továbbra is fennmarad, akkor az üzletág két éven belül közel 1,6 milliárd dollárt fog érni – írja az Esports News UK.


Az elmúlt években akkora növekedésnek indult az e-sport világa, amire csak nagyon kevesen számítottak. A különböző játékoknak már saját világbajnokságaik vannak, ahol a legtehetségesebb gamerek mérik össze tudásukat. Ezeket a világeseményeket, és a hozzájuk tartozó virtuális párharcokat teltházas stadionokban tartják. A tornák győztesei több millió dollárral gazdagodhatnak. Az online közvetítéseket milliók nézik. Ráadásul a népszerű sportfogadási oldalak is bővítették kínálatukat az e-sport rangadókkal. Már ott tartunk, hogy az e-sport hamarosan hivatalos olimpiai sportágként kerülhet bejegyzésre. Ennek az előszele a tokiói olimpián már érezhető lesz, ahol a játékokat megelőző napokban egy virtuális e-sport eseménysorozatot is megrendeznek. A globális e-sport piac jelenleg 1 milliárd dollárt ér. A Newzoo elemzése szerint ez az érték 2023-ra elérheti az 1,6 milliárd dollárt. Világszinten tavaly 495 millió ember követte az e-sport eseményeket. 2023-ra előreláthatólag további 200 millió ember csatlakozik a rajongók népes táborához. Ezek a számok már a szponzorok figyelmét sem kerülik el.

Divatos gamerek

2020-ban számos márka tiszteletét tette az e-sport piacán. Ilyen például a BMW, az IBM, a Levi's és a Marvel Entertainment is. Az elemzők arra számítanak, hogy az üzletág növekedését a jövőben egyértelműen a szponzori bevételek fogják vezérelni. És ahogy nő az e-sport népszerűsége, úgy jelenik meg egyre több márka is a piacon.

Az üzletág legújabb üdvöskéje a Ralph Lauren. A neves divatmárka nemrég Martin 'Rekkles' Larsson-t kérte fel az új kollekciója reklámozására. A 24 éves fiatal hivatásos e-sportoló, profi Leauge of Legends játékos. A Ralph Lauren célja az, hogy szexibbé tegye és népszerűsítse az e-sport világát. Az elmúlt években a Telecom és a Nike is dolgozott híres e-sportolókkal. Az elemzők szerint egyre több ilyen együttműködés várható, hiszen a nagyobb márkák a lehető legnagyobb szeletet akarják kihasítani maguknak.

A Newzoo elemzése szerint az üzletág bevételei tavaly meghaladták az 950 millió dollárt. Ennek nagy részét a szponzorációk, a közvetítési jogok és a jegyértékesítések tették ki.

Ne hagyd ki!