Manapság nem igazán érdekli a tinédzsereket a Facebook

Erősödött a fiatalabb közönségnek szánt közösségi szolgáltatások kínálata az elmúlt években. A Z-generáció tagjait egyre kevésbé érdekli a Facebook, ami különösen rossz hír a Meta számára.


Hátat fordítottak a tinik a Facebooknak

A Pew Research Center (PRC) legújabb, a tinédzserek és a közösségi média kapcsolatát vizsgáló kutatása rámutat, hogy a Z-generáció tagjai nagyon aktív internethasználók, azonban a Facebookkal egyre kevesebben foglalkoznak, így meredeken esik a platform népszerűsége.

A 13-17 éves korosztálynak például csak a 32 százaléka használja az oldalt napjainkban, amíg a 2014-2015-ös években az ilyen idős fiatalok 71 százaléka volt aktív felhasználója – írja a hwsw.hu.

A tinédzserek számára már nem értékes felület a Facebook, mivel ötnél is több, nagy elérést biztosító és végtelen görgetést kínáló közösségi platform közül választhatnak. Mindegyiken aktívan jelen lenni pedig nem fenntartható számukra, ezért a legkevesebb értéket adó felületet hanyagolják. A Z-generációtól továbbá már távolabb áll az átlagos Facebook-felhasználók kultúrája

- véli Jules Terpak, digitális kultúrával foglalkozó Z-generációs tartalomkészítő.

Korábban sem szerették, de nem számított

A tinédzserek többsége már 2013-ban negatívan vélekedett a Facebookról, pedig 77 százalékuk használta. A PRC akkori kutatása szerint ez a kimaradástól és a kiközösítésről való félelemükkel volt magyarázható, hiszen egyfajta kötelezettség volt fent lenni a platformon. A tinik már akkor nagyobb lelkesedést mutattak a konkurens szolgáltatások iránt, ami következménye, hogy mára a tizenévesek jelentős része teljesen elhagyta az oldalt.

A közösségi cég egyik belsős kutatója is arról jelentett a tavalyi év elején, hogy a Facebook appot használó tizenéves felhasználók száma 13 százalékkal csökkent 2019 óta. Az előrejelzése szerint pedig a következő két évben további 45 százalékot fog zuhanni a bázis.

Összességében a Facebook felhasználóinak száma stagnál, de mivel a tinédzserek kulcsfontosságú demográfiai csoportot jelentenek, ez rendkívül kedvezőtlen tendencia a Facebook hirdetési üzletága számára. Egy másik belsős dokumentumban az is olvasható, hogy a legtöbb fiatal felnőtt a Facebookot a 40-50-es korosztály felületének tartja, az ott látott tartalmakat pedig unalmasnak, félrevezetőnek, vagy negatívnak ítélik

– idézi a portál a The Vergét.

Jól megy az Instagram

A Facebook testvéroldalának az Instagramnak (a Meta egyik másik szolgáltatása) a népszerűsége azonban továbbra is töretlen a tinédzserek körében. A korcsoport 62 százaléka aktív felhasználója, amíg a 2014-2015-ös felméréskor 52 százalék volt ez az arány.

Emellett a TikTok-ot a 67 százalékuk használja, a Snapchate pedig 59 százalékuk nyomkodja, ezért nem meglepő, hogy a korosodó platformok egyre több funkciót próbálnak ezektől a felületektől átmásolni.

The Conversation

Ne hagyd ki!