A Fit kivételes keletnémet márka: túlélte az NDK-t, amely 1990-ben az NSZK-val újraegyesült, nem megvették, hanem terjeszkedett – és most került eladósorba.
A Világgazdaság idézi a Bild Zeitungot, miszerint dr. Wolfgang Gross, aki több mint három évtizede birtokolja a 250 főt foglalkoztató ikonikus szászországi céget, most vevőt keres rá, hiszen már 72 éves, és biztosítani szeretné a sokat megélt vállalat jövőjét.
A Fit 1954-ben indult az akkori Karl Marx Stadtból (ma Chemnitz), még por formában, aztán Hirschfeldébe költözött. Gross 1992-ben vette át az állami céget. A Fit mosogatószer flakonja Chemnitz vörös tornyát formázza.
Felvásárolt nyugati márkákat
A Fit jelenlegi éves forgalma 363 millió euró (145 milliárd forint). Nem csak hogy nem vásárolta fel nyugati versenytárs: ők vettek meg sorban az évtizedek alatt nyugati márkákat, mint a Rei, a Sanso, a Kuschelweich, Sunil, Gard, Fenjal és Mum. Már 350 féle cikknél tartanak a mosogatószerektől a kozmetikumokig.
Újra kapós lett a Trabant, ami az árán is meglátszik
Tavasszal írtunk arról, hogy jócskán megemelkedett a Trabantok átlagára Németországban. Sőt, a nosztalgiaautó egy különlegesebb, jobb állapotú változatáért akár 10 millió forintnak megfelelő eurót is elkérnek. Ráadásul sokkal tovább növekedhet az értékük.
A Trabant 601-et 60 éve mutatták be Lipcsében. Németország újraegyesítéséig több mint 2,8 millió darabot gyártottak Zwickauban a 601-esből.