Nagyon népszerűek voltak a grillkolbászok, a -sajtok és a -fűszerek is tavaly
Fotó: Shutterstock

Milliárdos üzlet épül arra, hogy rákaptunk a grillezésre

Több ezer tonna grillkolbászt vásároltunk egyetlen év alatt, de grillsajtból és grillfűszerből is rengeteg fogyott. A felsorolt termékek népszerűsége ráadásul az utóbbi évben jelentősen nőtt.


Óriási összeget grilleztünk el

Hatalmas piaca lett az utóbbi években a grillételeknek. A NielsenIQ adatai szerint egyetlen év alatt mintegy 2 ezer tonna grillkolbászt vásároltunk Magyarországon, ami volumenben 12 százalékos gyarapodást jelent a piackutató kereskedelmi indexe szerint.

A grillkolbászok piaca átlépte a 4,5 milliárd forintos forgalmat a tavaly márciustól ez év februárjáig tartó időszakban, 7 százalékos az értékbeli növekedés az egy évvel korábbi hasonló időszakkal összevetve

- tájékoztatta a Világgazdaságot a NielsenIQ.

Emellett a grillsajtok is nagyon mentek a vizsgált időszakban: 2,5 milliárd forint értékben vásároltunk belőlük, ami 12 százalékkal nagyobb a bázisidőszaki értékesítésnél. Nagyjából 700 tonna sajtot tehettünk a grillre, ez a mennyiség pedig 7 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A kolbászok és a sajtok mellett egyébként grillfűszerkeverékekből is több fogyott. A teljes értékesítés megközelítette a 4 milliárd forintot. Ez 600 tonnányi fűszerből származó bevétel, ami a kereslet 3 százalékos növekedését mutatja a vizsgált időszakban.

Ha grillezésről van szó, itt szeretünk vásárolni

A NielsenIQ a grilltermékek beszerzési csatornáiról is adatokat szolgáltatott. A statisztikáik szerint a grillkolbászok nagyjából 60 százalékát a 400 és 2500 négyzetméter közötti boltokban vásároltuk. Ez a kategória elsősorban a szupermarketeket és diszkontokat takarja. A beszerzések körülbelül 32 százalékát pedig a 2500 négyzetméter feletti hipermarketekben ejtettük meg. További 4-4 százalék emellett a 200 és 400 négyzetméter közötti, illetve a 200 négyzetméternél kisebb árusítóhelyekre jutott.

A piackutató adatai alapján a grillsajtok és a fűszerkeverékek beszerzése esetében valamivel kiegyensúlyozottabb lehetett a piac, hiszen az előbbiek 37, az utóbbiak 39 százaléka talált gazdára a 400 és 2500 négyzetméter közötti szupermarketekben és diszkontokban.

Feltörekvőben a saját márkás grilltermékek

Amíg a bázisidőszakban vásárolt gyártói és a kereskedői márkás grillkolbászok aránya megegyezett, addig a következő évben az utóbbiak már 55 százalékát birtokolták a piacnak. Ez a saját márkás kolbászoknál.forgalmi értékben 17, mennyiségben 25 százalékos gyarapodást jelent. A gyártói márkák forgalmi értéke viszont 4 százalékkal, volumenben 2 százalékkal csökkent ugyanekkor.

A kereskedői márkás grillsajtok értékbeli forgalma azonban stagnált, volumenben pedig 1 százalékot esett. A gyártói márkák viszont jelentős forgalomnövekedést produkáltak, miután értékben 18, volumenben 11 százalékot léptek előre. Az értékbeli részesedésük 3 százalékkal nőt, a piacrészük pedig 70 százalékos szintre került.

A fűszerkeverékeknél sem a kereskedői, hanem a gyártói márkák domináltak. Az utóbbi értékben 86, mennyiségben pedig 78 százalékot fedett le. A saját márkás fűszerek forgalma viszont egy év alatt ötödével, az értékesített mennyiségük pedig negyedével nőtt.

Ne hagyd ki!