Víz, jégkrém, üdítő, ezek a legkelendőbb termékek a hazai boltokban a kánikulában
person holding drinking glass filled with water
Photo by Anderson Rian on Unsplash

Lidl, Tesco, Auchan, Aldi: ezt veszik a magyarok a hőségben

Itt a forróság, néhány termékre jelentősen megugrott a kereslet a hazai áruházláncokban. A vg.hu körképét szemléztük.


A Tesco-nál az eladásokon egyértelműen észrevehető, hogy június utolsó hete, azaz az elmúlt hét volt az eddigi legmelegebb az idén. Ekkor 30 százalékkal több ásványvíz és 16 százalékkal több sör fogyott, mint egy héttel korábban, míg jégkrémből 12 százalékkal vettek többet. Minden, nyaralással, pihenéssel és vízzel kapcsolatos nem élelmiszer kategória eladási mutatói is jelzik, hogy nyár van: a medencék forgalma megháromszorozódott, míg a vizes játékoknál 170 százalékos felfutás volt. De egyértelműen látszott a hőség hatása a ventilátoroknál is.

A Lidl-nél országszerte növekedett az ásványvíz, a különféle szörpök és limonádék, valamint az alkoholos és alkoholmentes sörök értékesítése. Ezen árucsoportok esetében a darabszámot tekintve szinte mindegyiknél százalékosan két számjegyű növekedést mértek az előző hónaphoz képest. A nyár abszolút slágerének a jégkrémek számítanak, áprilisról júniusra megnégyszereződött az eladott darabszám.

A SPAR-nál azt jelezték, nyáron megnő az igény a szezonális termékekre: kedveltek a grillkolbászok, pácolt, fűszerezett, sütésre előkészített húsok. Jobban fogy ilyenkor a paprika, a paradicsom, és népszerűek a friss, szezonális zöldségek is. Természetesen melegben kelendőbb az ásványvíz, az üdítő, a bor és a sör: utóbbi kategóriában már nemcsak a nagyüzemek, hanem a kisebb hazai sörfőzdék kézműves különlegességei is a kosárba kerülhetnek.

Az Auchannál két számjegyű forgalomnövekedést tapasztaltak az ásványvizek és a sörök esetében a normál időszakhoz képest, de ez szinte minden nyáron tapasztalható.

A június végi, valamint július eleji, nagy hőséggel járó időjárás forgalomra gyakorolt hatásai a Penny magyarországi üzleteiben is érezhetők. Az ásványvizek forgalmában mintegy 46 százalékos, a jégkrémek esetében pedig körülbelül 350 százalékos növekedés várható augusztus végéig.

Az Aldi-nál az ásványvíz iránti igény a hőségben a szokásos mennyiség többszörösére emelkedik, de több sör és alkoholmentes üdítő is fogy. Az üdítőitalok közül az áruházlánc vásárlói a kevésbé édes, alacsonyabb cukortartalommal rendelkező termékeket keresik, amelyek jobb szomjoltók. A jégkrém-értékesítésre ugyancsak hatással van a meleg időjárás: a kevésbé forró napokon a vevők inkább a tejes jégkrémeket részesítik előnyben, nagy melegben viszont inkább a vízbázisú jégkrémek, valamint a Sorbet termékek iránt mutatkozik nagyobb igény, olvasható az összeállításban.


Ne hagyd ki!