Több változás is volt, még több lesz az IKEA magyarországi tevékenységében
Fotó: Shutterstock

Itthon is újít az IKEA, ezt rakd össze

Az IKEA – Csehországhoz és Szlovákiához hasonlóan – csökkentette nyitvatartási idejét a magyarországi áruházaiban, méghozzá 16 százalékkal. A lakberendezési áruházlánc illetékesei a vg-nek mondták el, mit várnak a változástól és milyen további terveik vannak.


Már a járványt megelőző időszakban tapasztaltunk változásokat a vásárlói igények terén, az elmúlt két évben azonban ez a tendencia tovább erősödött, és a mai napig is tart

– közölte Lubomír Zákopcan, a soroksári IKEA Soroksár áruházvezetője a lapnak, hozzátéve, hogy az emberek kevesebbet vásárolnak a reggeli, illetve az esti órákban, azonban egyre növekvő érdeklődés mutatkozik a távoli vásárlási lehetőségek iránt. Ezzel együtt továbbra is fejlesztik a vásárlói találkozási pontokat, az áruházakat, a jövőben megnyitandó tervezési pontokat és a központi ügyfélszolgálatot is.

Az áruházvezető azt is elmondta, jelentős változást tapasztaltak a vásárlói szokásokban az elmúlt három évben. Már a járvány előtt elindult egy trend, amelyet a korlátozások még jobban felgyorsítottak.

A 2019-es pénzügyi évben (2018. szeptember 1-jétől 2019. augusztus 31-ig) a vásárlások 91 százaléka áruházi vásárlás volt, ezzel szemben a 2021-esben (2020. szeptember 1-jétől 2021. augusztus 31-ig) már 19,3 százalék volt az online csatorna részesedése a teljes értékesítésből. Ezért elérkezett az idő, hogy átgondolják az üzleti modellt, úgy vélik, a nyitvatartási idő körülbelül 16 százalékos (napi két óra hétfőtől szombatig, egy óra vasárnaponként) csökkentése megfelelő lépés lehet, hogy jobban megfeleljenek a vásárlók és a munkatársak átalakuló igényeinek is.

A változások közepette az IKEA a 2021-es – augusztus 31-ig tartó – üzleti évében 12 százalékos növekedéssel 110 milliárd forintos forgalmat ért el, igaz, az adózott eredménye 6,9 milliárd forintról 3,9 milliárdra esett. A most futó pénzügyi év augusztus 31-én ér véget, ennek eredményét a nyári időszak is befolyásolja.

Bár a három áruház (Örs vezér tere, Soroksár, Budaörs) a lokációból eredően elsősorban a fővárosi és agglomerációs közönségnek szól, az IKEA igyekszik országszerte lefedni a lakberendezési igényeket.

Már hat nagy méretű csomagokra specializálódott átvételi pontunk van (Győr, Veszprém, Polgár, Zalaegerszeg, Szeged, Pécs), és több mint 200 csomagponton vehetik át kisebb méretű rendeléseiket vásárlóink

– ismertették a lap kérdésére, hozzátéve, hogy a nyári időszakban a balatonboglári és a siófoki mobil átvételi pontokon is hozzá lehet jutni a termékekhez. A vállalat megítélése szerint ezekkel a megoldásokkal és a házhozszállítási szolgáltatással képesek kiszolgálni a magyarországi igényeket.


Ne hagyd ki!