A JYSK globális lakberendezési áruházlánc kamat- és adózás előtti eredménye (EBIT) éves szinten 12 százalékkal, 4,43 milliárd dán koronára (594 millió euróra) nőtt, árbevétele 7,6 százalékkal, 41,4 milliárd dán koronára (5,6 milliárd euróra) emelkedett az idén augusztus 31-én zárult 2023/24-es pénzügyi évben - közölte a vállalat.
A közlemény szerint a 2023/24-es pénzügyi évre is rányomta bélyegét a geopolitikai bizonytalanság. Bár az infláció csökkent, a fogyasztók továbbra is kénytelenek priorizálni kiadásaikat. Ennek ellenére a JYSK kínálata 11,9 millió új vásárlót vonzott a vállalat 48 országban található több mint 3400 üzletébe.
A vállalat rekordokat döntött az árbevételben és az új vásárlók számában, miközben története egyik legnagyobb EBIT-növekedését érte el.
A JYSK Magyarország 2005-ben nyitotta meg első hazai áruházát Fóton. A 2023/24-es pénzügyi évben adózás előtti eredménye (EBIT) 30,7 százalékkal 16,95 milliárd forintra emelkedett, árbevétele 14 százalékkal 76,471 milliárd forintra nőtt. A vásárlók száma 15 százalékkal, online értékesítése több mint 13 százalékkal emelkedett - közölték.
Idén októberben a JYSK Magyarország megnyitotta 100. áruházát Debrecenben és további üzletnyitásokat tervez. Jelenleg 1284-an dolgozójuk van, 916 a retail területen és 368 ecseri logisztikai központjukban.
A 2023/24-es pénzügyi évben a JYSK 137 új üzletet nyitott Európa-szerte, és 489 áruházi fejlesztést hajtott végre, amelyek között áthelyezések, meglévő üzletek bővítései és a legújabb 3.0-ás üzletkoncepció bevezetése is szerepeltek. Emellett a JYSK két új, csúcstechnológiás elosztóközpontot épít Hollandiában és Spanyolországban, hogy kiszolgálja a növekvő vásárlói és üzleti igényeket.