A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) megvizsgálja a kisvállalkozások működési környezetét, és szeptember végéig versenyképességet segítő akciótervet hirdet meg számukra - mondta az Európai vállalkozásfejlesztési díj budapesti átadó ünnepségén a nemzetgazdasági miniszter.
Nagy Márton közölte, hogy az akcióterv kiterjed majd egyebek között a vállalkozói hitelekre, a befektetések támogatására, a finanszírozási költségek csökkentésére vagy a vállalkozások digitális jelenlétére, hiszen ma már a legkisebb vállalkozások sem nélkülözhetik az állandó online elérhetőséget. A miniszter reményei szerint az akcióterv hatására a mikro-, kis- és közepes vállalkozások nagyobb mértékben járulhatnak hozzá a magyar gazdaság teljesítményéhez, és biztosabbá válhat a működésük.
A miniszter hozzátette, hogy a versenyképesség helyreállítását a magyar EU-elnökség is az egyik legfontosabb feladatának tekinti, ezért ösztönözni fogja a bürokrácia leépítését, az elektromos autózás és a mesterséges intelligencia térnyerését.
Az uniós versenyképességi csomaghoz tartozik a kisvállalkozás fogalmának átalakítása is, mert a mostani meghatározás elavult létszám-, árbevétel és mérlegfőösszeg-korlátokon alapul, fontos változásokat hagy figyelmen kívül.
Nagy Márton átadta a Európai vállalkozásfejlesztési díj nemzeti fordulójának elismeréseit.
- A vállalkozói kedv ösztönzése kategóriában a Budapesti Corvinus Egyetem, valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Danube Cup vállalkozói versenye, a vállalkozói ismeretek kategóriában a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési alapítvány vállalkozói mentorprogramja nyert.
- Digitális átállás kategóriában a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének vállalkozástámogató alkalmazása, a VOSZPort alkalmazás lett a legjobb, a fenntartható átállás ösztönzése kategóriában a Magyar Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért tehetségprogramja kapta az elsőnek járó elismerést.
- A vállalkozások a társadalmi egyenlőségért kategóriában a Társadalmi Vállalkozások Magyarországi Koalíciója végzett az élen, ők a társadalmi vállalkozásokat segítő Buy Social vállalati beszerzési programmal jelentkeztek a felhívásra.
Az Európai vállalkozásfejlesztési díjat (European Enterprise Promotion Awards, EEPA) az Európai Bizottság alapította 2006-ban, hogy széles körben ismertté válhassanak a példaértékű vállalkozásfejlesztési kezdeményezések. (MTI)