44 óriási konténerhajó várakozik Kalifornia partjainál, hogy lehorgonyozhasson a Los Angeles-i vagy a Long Beach-i kikötőben. A dél-kaliforniai Marine Exchange nonprofit szervezet tájékoztatása szerint a járvány kezdete óta ilyen mértékű torlódásra még nem volt példa.


Rekord született

A torlódásért a munkaerőhiány és a járvány miatti fennakadások okolhatók. Illetve az, hogy az ünnepekre készülő emberek óriási mennyiségű árucikkeket rendeltek online az elmúlt napokban, hónapokban. A Los Angeles-i kikötő adatai alapján egy hajó átlagos várakozási ideje 7,6 napra nőtt. A Marine Exchange vezetője, Kip Louttit elmondta az Insider-nek, hogy normál esetben a kikötésre váró konténerhajók száma nulla és egy között van. Az említett kaliforniai kikötők rendkívül fontos állomások, az USA import árucikkeinek egyharmada a Los Angeles-i és a Long Beach-i állomásokra fut be.

A probléma egyik oka az, hogy a mai konténerhajók kétszer, sőt háromszor nagyobbak, mint 10-15 évvel ezelőtt. Éppen ezért a lerakodás is több időt vesz igénybe. Több kamionra, több vonatra és több raktárra van szükség a rakomány kezeléséhez.

-tette hozzá Kip Louttit.

Minden késik

A Dollar Tree diszkont áruházlánc vezérigazgatója, Michael Witynski a cég negyedéves jelentésének ismertetése során kifejtette, hogy a Sanghaj-Chicago távot a hajók átlagosan 73 nap alatt teszik meg a korábbi 35-höz képest, főleg a kikötői torlódások, a konténer- és a munkaerőhiány miatt. Ráadásul, ha a legénység egyik tagjánál kimutatják a koronavírust, akkor az egész utat le kell fújni. Az utóbbit nemrégiben a Dollar Tree is megtapasztalta. Witynski kifejtette, hogy az egyik hajót, amely a cég rakományát szállította nem engedték be Kínába, mert a legénység egyik tagjának koronavírus tesztje pozitív lett. A hajónak vissza kellett mennie Indonéziába, az egész legénységet le kellett cserélni, és csak ezek után indulhatott el újra Kína felé.

Ázsia és az USA különösen nehéz helyzetben van.A közelgő ünnepekre készülő helyi lakosok ugyanis óriási mennyiségű rendeléseket adtak le az online webáruházakban. A tengeri szállításokban azokban a legjobb esetben is 30 nap késés várható.

Witynski hozzátette, hogy az iparág szakértői szerint 2023 előtt biztosan nem fog rendeződni a hajózási üzletág helyzete.

The Conversation

Friss

Photo by Josh Appel on Unsplash

Jövőre havi 500 ezerre nőhet az átlagkereset Magyarországon

Jövőre sok egyszeri tétel fogja növelni a háztartások nettó jövedelmét.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Obi Onyeador on Unsplash

Annyira sok és drága használtautót veszünk, hogy megdőlhet a 2019-es rekord

Pedig a hirdetési árak majdnem 1 millió forinttal emelkedtek egy év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Gyermelyi Zrt.

„Az a jó bank, amelyik úgy kezel, mintha saját magának adna tanácsot” (x)

Idén 50 éves a Gyermelyi Zrt., Magyarország piacvezető tésztagyártója, legnagyobb tojástermelője és malomipari szereplője, amely épp 20 éve áll pénzügyi kapcsolatban az MKB Bank Nyrt.-vel. A Gyermelyi életének majdnem felét, a rendszerváltás utáni korszak kétharmadát ez az együttműködés határozta meg. Ahogy Sárossy Attila, a Gyermelyi igazgatója fogalmaz: az MKB Bankkal való együttműködésük a legjobb stabil banki kapcsolat kategóriáját jelképezi, amit a 20 év töretlen és kölcsönös bizalma tökéletesen bizonyít.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!