Rendkívül jó befektetésnek bizonyultak a luxusórák az elmúlt években, hiszen az áremelkedésük a veterán autók és gyémántok drágulását is felülmúlta. Azonban úgy tűnik, akár igen hektikusan is alakulhatnak az óraárak a piacon.
Jól járt, aki luxusórába fektetett az elmúlt években
A Knight Frank ingatlan-tanácsadó cég tanulmánya szerint a luxusórák piacán átlagosan évi 9 százalékos hozam keletkezett az elmúlt tíz évben. A különleges órák ára pedig átlag 147 százalékot emelkedett a vizsgált időszakban. Ezzel szemben a veterán autók árszintje „csak” 118 százalékkal, a gyémántoké pedig 13 százalékkal nőtt – derül ki az Economic Times összeállításából.
Bár az évi 9 százalékos hozam jelentős, akár nagy áringadozások is előfordulhatnak az órák piacán a gazdasági változások hatására.
Ha valaki arra gondol, hogy az óra olyan befektetés, amely a tőkepiacihoz hasonló hozamokat generál, teljes tévúton jár. Az órákat egyáltalán nem szerencsés, sőt, az iparág számára is kifejezetten káros a tőzsdei befektetésekhez hasonlítgatni. Mi termékeket állítunk elő, és nem befektetési eszközöket
- idézi Jean-Frédéric Dufourt, a Rolex vezérigazgatóját a Vg.
A Business Insider szerint a WatchCharts Overall Market Index 72 százalékot emelkedett 2021 januárja és 2022 márciusa között. Ekkor a kisbefektetők nagyot kaszáltak a kriptovaluta- és mémrészvény-befektetéseiken, majd igyekeztek diverzifikálni a portfóliójukat. Azonban amint a Fed elkezdte emelni a kamatokat 2022-ben, az órák iránti kereslet csökkent. Az árcsúcstól 38 százalékot esett az index, míg az S&P 500. 13 százalékot emelkedett.
Ezen luxusórák után érdeklődtek a legtöbben 2023-ban
A karórákkal foglalkozó brit Watchfinder&Co szedte össze, mely férfi luxusórák vonzották a legtöbb érdeklődőt a Google-keresések alapján tavaly. Érdekesség, hogy a tízes listára csupán három márka (Rolex, Omega, Cartier) termékei kerültek fel.
Az első helyan a Rolex Submarine végzett, összesen 8,4 millió kereséssel. A Bronson megjegyzi, a 300 méterig vízálló luxuskaróra átlagára 7,8 millió forint. A tizedik helyezett pedig szintén egy Rolex-termék, a Day-Date lett. Erre 2,6 millióan googliztak. De mutatjuk a tízes listát:
- Rolex Submariner
- Rolex Daytona
- Omega Speedmaster
- Rolex Datejust
- Omega Seamaster
- Rolex Oyster Perpetual
- Cartier Santos
- Cartier Tank
- Rolex Day-Date