Fej fej mellett
Az Alphaliner tengerészeti tanácsadó cég értesülései szerint a trónfosztás azután következett be, hogy a svájci-olasz vállalat 50,5 millió dollárért, azaz nagyjából 16 milliárd forintért egy új hajómonstrummal bővítette flottáját. Jelen állás szerint az MSC teherhajóira immáron összesen 4 284 728 szabványos, 20 láb hosszúságú konténer fér fel. Ez körülbelül 2000 konténerrel haladja meg a Maersk kapacitását.
Az erőviszonyok átalakulása után az MSC a piaci részesedés terén is felzárkózott a Maersk-höz, mindkét vállalt 17 százalékot hasít ki az ágazatból. A világ öt legnagyobb hajótársasága -kiegészülve a CMA CGM-mel, a COSCO-val és a Hapag-Lloyd-al- a szegmens 65 százalékát uralja.
Folyamatos megújulás
Miközben a világgazdaságot rendkívül negatívan érintette az ellátási lánc évek óta tartó válsága, a hajótársaságok lubickolnak a sikerekben. Ahogyan a Maersk, úgy az MSC sem hagyta kárba veszni a rekordbevételeit. Az új listavezető 128 hajóval bővítette állományát az elmúlt években, az Alphaliner szerint ilyen mértékű növekedésre korábban nem volt példa az iparágban.
A legtöbb nagy óceáni szállítmányozóval ellentétben, amelyek fúziók és felvásárlások során kerültek be a top 10-be, az MSC teljesen organikusan jutott a csúcsra
- írja az Alphaliner.
A Maersk napjainkban agresszíven terjeszkedik a szárazföldi logisztika és a légi szállítmányozás felé, illetve karbonsemleges metanollal működő hajókba fektet be. A saját tulajdonban lévő hajók tekintetében azonban továbbra is a dán vállalat viszi a prímet: az MSC kapacitásának körülbelül 65%-a bérelt hajókból származik, Maersk esetében ez az arány 42%-ra tehető.