Ha egy étteremről meghalljuk, hogy Michelin-csillagos, azonnal a különlegességre és minőségre asszociálunk. A francia cég a közeljövőben a világ kiemelkedő szállodáit is értékelné.
A Michellin-csillag története
Az 1900 óta évente megjelenő Michelin-kiadványt az azonos néven ismert francia gumigyártó cég hozta létre. Elképzelésük az volt, hogy kiadnak egy térképet, ami megmutatja az utazóknak a cég által ajánlott, minőségi vendéglátó helyeket. A vendégek ezekre a helyekre "értelemszerűen" Michelin-abroncsokon fotó autóikon jutnak el. A Michelin csillag azóta a minőségi, magas színvonalú vendéglátás szinonímájává vált, de ez úgy tűnik, kevés volt. Jöhetnek a szállodák.
Csillag helyett kulcs
Fotó: Jametlene Reskp/Unsplash
A francia vállalat nyilvánosságra hozta azt a tervét, amely szerint nemsokára a szállodák körében is díjazzák a legkiemelkedőbb helyeket.
A csillag helyett ebben a kategóriában kulcs jár a kiemelteknek, amit a következő öt szempont alapján íttélnek oda a bírák:
- A gasztroélményhez való hozzájárulás,
- a belsőépítészeti és építészeti kiválóság,
- az egyediség,
- a szolgáltatás minősége,
- valamint a kényelem, az élmény, és az ár közötti összhang.
A piaci szereplőket nem lepte meg a bejelentés, mert a Michelin öt éve felvásárolta a Tablet Hotels-t, egy foglalási weboldalt, ahol a butik- és luxusszállodákba lehet szobát foglalni. Nem meglepő módon minden, kulcsot kapott szálloda elérhető lesz a Michelin weboldalán keresztül, a kiadvány pedig jutalékot kap a foglalások után..