A Microsoft friss jelentéséből kiderül, több üzletágából is nagyobb bevételei származnak, mint a Windows-eladásokból. Például a játékokból is jobban dől a pénz. De a nagy üzlet a felhős szolgáltatásokban van.
A felhős szolgáltatások adják a Microsoft bevételeinek a javát
A Microsoft friss üzleti beszámolójából kiderül, a vállalat bevételeinek nem a Windows értékesítéséből származik a legnagyobb része. Hiába gondolják azt sokan a cég legfontosabb és legjövedelmezőbb termékének. Az operáció rendszernél a játékaik is többet hoznak a kasszába. De a legnagyobb pénz a felhős és az Office üzletágakban van.
2023 utolsó negyedévében összesen 62 milliárd dolláros bevételről és 21.9 milliárd dolláros nettó nyereségről számolt be a Microsoft. Ez 18, illetve 33 százalékos növekedést jelent éves alapon. A vállalati bevételek majdnem 60 százalékát az Office és a felhős szolgáltatásokból származó pénzek adták. A harmadik helyre pedig a játékok kerültek.
A PCFórum megjegyzi, a tavaly megugró játékbevételek oka, hogy a cég már saját bevételként, az Xbox-ból származókkal együtt könyveli el az Activision Blizzard-felvásárlásával hozzá került bevételeket is. Így a gaming részleg eredményei 7,11 milliárd dollárra rúgtak a negyedik negyedévben. Emellett a Windows 5,26 milliárdot hozott. Az Office-ból 13,47 milliárd, a felhőszolgáltatásokból pedig 23,95 milliárd származott a vizsgált időszakban.
Helycsere a világ legértékesebb cégeinek élmezőnyében
Egyébként a brit Reuters hírügynökség rangsorában a világ legértékesebb vállalata a Microsoft lett januárban 2887,2 milliárd dollárral. A második az Apple 2874,7 milliárd, a harmadik pedig a Saudi Arabian Oil 2120,8 milliárddal.
A Microsoft az elmúlt évben - az Nvidiához és az Amazonhoz hasonlóan - jelentős hangsúlyt fektetett a mesterséges intelligencia fejlesztésére, ez pedig hatalmas fellendülést jelentett a vállalatnak.
Azonban a Microsoft előretöréséhez kellett az Apple visszaesése is, amit jól mutat, hogy 2023. december 14-én a cég értéke 3081 milliárd dolláron tetőzött. Az értékvesztés egyik oka az iPhone-ok iránti kereslet csökkenése.
A termék legnagyobb piacán, Kínában az idei első héten 30 százalékkal estek az eladások.