A jelek szerint mégsem fogadják olyan jól a Netflix előfizetői a családi fiókokat használók megregulázását, vagyis a fiókmegosztás korlátozását, mint arra a kezdeti tapasztalatokból következtetni lehetett. Ez is hozzájárulhat ahhoz, hogy a streaming-szolgáltató csúsztatja a jelszómegosztást ellehetetlenítő technológia széleskörű bevezetését.
Nem biztos a siker a Netflix fiókmegosztás-korlátozásával kapcsolatban
Úgy tűnik, nem fogadták kedvezően a Netflix spanyol felhasználói a bevezetett családi fiókokra vonatkozó korlátozásokat, melyet később világszerte bevezetne a streaming-szolgáltató. Azonban arat a SkyShowtime Spanyolországban, hiszen minden harmadik új SVOD-előfizető feliratkozott rá - írja elemzésében a Kantar piackutató.
Az előző negyedévben kezdte korlátozni a fiókmegosztást Spanyolországban a Netflix, ahol mintegy 12 millió SVOD-előfizetőből áll jelenleg a streamingpiac. A piackutató szerint a korlátozás rövid távon oda vezetett, hogy a szolgáltatóról lemorzsolódott nagyjából egymillió ügyfél. Így a vállalat korábbi terve, miszerint a családi fiókokat használókat önálló fiókokba tereli át, kudarcot vallott.
A hwsw megjegyzi, a döntésnek semmilyen demográfiai mintája nincs. A nézők kortól és nemtől függetlenül lemondtak a Netflixről, amint kiderült, hogy a jövőben többet kell fizetniük érte. Ráadásul a megmaradt spanyol előfizetőik 10 százaléka jelezte, ebben a negyedévben otthagyja a platformot.
Csúszik a korlátozás bevezetése
Mindezek fényében kevésbé meglepő, hogy cég bejelentette, csúsztatják a jelszómegosztást ellehetetlenítő technológia széleskörű bevezetését. Legkorábban valamikor júliusban kezdődhet az élesítése. Pedig áprilisban még azt nyilatkozták, azokban az országokban (Kanada, Új-Zéland, Portugália és a már említett Spanyolország), ahol tesztelik a fejlesztést, érezhető az előfizetői szám növekedése.
A Netflix szerint világszerte több mint 100 millió háztartás él a fiókmegosztással, tehát a felhasználói bázisuk nagyjából 43 százaléka.
Előfizetői rekord a Netflixnél
Egyébként globálisan szép számokat produkált a streamingóriás az előző hónapokban. Miután januártól márciusig nettó 1,75 millió új előfizetővel gyarapodott a Netflix, 2023 első negyedévét 232,5 millió nézővel zárta a streaming-szolgáltató, ami új rekord. A számok 4,9 százalékos növekedést takarnak az október-decemberi időszakhoz képest.
Igaz, az elemzők 8,18 milliárd dolláros bevételt vártak a cégtől az előző három hónapban, de „csak” 8,16 milliárd jött össze. Azonban a Netflix negyedéves nyeresége így is - a várakozásoknak megfelelően - 1,3 milliárd dollár. Ez az összeg 3,7 százalékkal több, mint 2022 azonos időszakában volt. Hozzá kell tenni, az előző három hónap volt az első teljes időszak, amikor a felhasználóik elérhették a hirdetéseket megjelenítő, olcsóbb előfizetői csomagot.