Az első 15 helyezett piaci forgalma bruttó 520 milliárd forint

Publikálták az ország legnagyobb bevételű online kereskedőinek a rangsorát. A lista első helyezettjének a forgalma nem kevesebb mint bruttó 210 milliárd forint.


Több száz milliárdos forgalom az e-kereskedőknél

A piackutatásokra és stratégiai tanácsadásra szakosodott GKID vállalat publikálta egyebek mellett a magyar piacon működő legnagyobb online kereskedők rangsorát az éves bevételeik alapján.

Tavaly a tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 520 milliárd forintot. Ezen cégek összesen 43 százalékos részesedéssel bírnak a teljes online kiskereskedelmi piacon hazánkban. A top10 forgalmi súlya tavaly erősödni is tudott: 36-ról 39 százalékra.

Az élmezőny

A 2020-as évhez hasonlóan tavaly is a legnagyobb részesedéssel bíró e-kereskedő az eMAG-Extreme Digital lett.

A hibrid üzleti modell mellett az eMAG Marketplace is fontos pillérünk. Az Extreme Digital és az eMAG összeköltözése nyomán idén a hatékonyságot növelő megoldásokra és a vásárlók kényelmét szolgáló újításokra helyezzük a hangsúlyt, annak érdekében, hogy piacvezető pozíciónkat tovább erősíthessük

- nyilatkozta Várkonyi Balázs, az eMAG-Extreme Digital ügyvezető igazgatója.

Egy helyet sikerült javítani 2021-ben a cseh Alza-nak, így ő került a képzeletbeli dobogó második fokára.

Tavaly 220 ezer tételesre emeltük a kínálatunkat és sokat dolgoztunk azon, hogy az Alzaboxaink is a lehető legmegfelelőbb helyekre kerüljenek ki. Bevezettük az automaták napi kétszeri töltését, és elindítottuk a kedvező árú aznapi kiszállítást, valamint az időablakos kézbesítést. 2022-ben is tovább dolgozunk a kiszállítási rendszer finomhangolásán, mert a vásárlók számára egyre fontosabb a gyors, megfizethető, rugalmas csomagátvétel

- ismertette a fejlesztéseiket Takács Csaba, az Alza.hu ügyvezető igazgatója.

Az e-toplista harmadik helyét 2021-ben pedig a Media Markt online áruháza szerezte meg.

A MediaMarkt nagyon jó évet zárt. A közel 20 százalékos forgalomnövekedés is azt mutatja, hogy sikeresen és gyorsan tudtunk reagálni a kihívásokra. Az éves várakozásainkat számos külső tényező befolyásolhatja még, de azt látjuk, hogy a vásárlók részéről folyamatos az igény a kényelmi szolgáltatások biztosítására, fejlesztésére, így azok körét folyamatosan bővítjük

– mondta Bombera Zsolt, a MediaMarkt Magyarország e-Commerce & marketing igazgatója.

Ők is nagyot futottak

A toplistán szereplő cégek közül a legnagyobb fejlődést a cseh Kifli.hu-hozta. Az online élelmiszeráruház két éve a 12. helyen szerepelt, tavaly viszont meg tudta szerezni a 6. helyet. Ezzel nagyon közel került a piaci riválisához, a 4. helyen álló Tesco-hoz.

Megemlítendő, hogy a mezőny legjobb, száz százalékban magyar tulajdonú cége az Euronics lett, a 7. helyezést érte el. Emellett a felsorolásban egy újonc szerepel, a 14. helyen álló pepita.hu. De nézzük is a teljes listát!

A legnagyobb forgalmú online kereskedők 2021-es rangsora:

  1. eMAG-Extreme Digital
  2. Alza.hu
  3. MediaMarkt
  4. Tesco
  5. Telekom
  6. Kifli.hu
  7. Euronics
  8. Aqua
  9. iPon
  10. Libri-Bookline
  11. Decathlon
  12. Auchan
  13. Praktiker
  14. pepita.hu
  15. 220Volt

The Conversation

Ne hagyd ki!