Hogyan válasszuk ki szállítmányozó partnerünket?
Fotó: CONTENTNMORE

Hogyan válasszuk ki szállítmányozó partnerünket?

A szállítmányozás nagy szakértelmet igénylő, összetett tevékenység, különösen nemzetközi viszonylatban. Számos vállalkozás a mai napig előszeretettel használja saját erőforrásait kisebb küldemények célba juttatásához, hosszabb távon azonban nemcsak a költségek miatt kedvezőbb profi kezekbe adni ezt a feladatot: fontos nemzetközi üzletek sikere múlhat a megfelelő szállítmányozási partner kiválasztásán. Íme hét döntési szempont.


Ismerjük saját szükségleteinket!

Ahogy autót vásárolni sem indulhatunk el mindössze annyi konkrétummal, hogy pirosat szeretnénk, a szállítmányozásban is fontos, hogy saját igényeinket pontos felmérve kezdjünk neki a keresésnek. Ez nem csak saját magunk számára fontos: leendő partnerünk első kérdései között is szerepelni fog az átlagos árumennyiség, a felvétel helye, a küldemények rendszeressége vagy a jellemző úti célok.

Ha az egész világot akarjuk…

A nemzetközi szállítmányozás – különösen, ha az Európai Unión kívüli célpontok is szóba jönnek – számos olyan extra ismeretet is igényel, amelynek belföldön nincs vagy kisebb a jelentősége. Elsősorban az adó- és vámszabályokra gondoljunk – hasznos, ha a szolgáltató jártas a vámeljárások lefolytatásában, esetleg saját vámügynökséget is működtet és/vagy adóraktári engedélyekkel is rendelkezik.

Tapasztalat és megbízhatóság

Számos tevékenységhez hasonlóan a nemzetközi szállítmányozásra is igaz, hogy egy vállalat referenciáiból és igazolt tapasztalataiból jól következtethetünk az általa nyújtott szolgáltatás minőségére. Kiterjedt nemzetközi partnerhálózat? Évtizedes tapasztalat és elégedett ügyfelek? Jelentős piaci részesedés? Használjuk ezeket a hívószavakat egyfajta szűrőként, hogy ne fogjunk mellé!

Technológiai fejlettség, infrastruktúra

Nem egyszerűen arról van szó, hogy a logisztikában, és azon belül a szállítmányozásban a szolgáltatók a legkorszerűbb informatikai rendszereket (raktárirányítási rendszer, szállításkezelési rendszer) alkalmazzák. Az iparág az automatizálás és a robotika kiemelt terepe, és immár nem is feltétlenül kísérleti terepről beszélhetünk. Csak az a vállalat fog tudni lépést tartani a jövő igényeivel, amely már ma is nagy hangsúlyt fektet a technológiai vívmányok felhasználására.

Technol\u00f3giai fejletts\u00e9g, infrastrukt\u00fara

Fotó: CONTENTNMORE

Költségek és átláthatóság

Az árérzékenység természetes fogyasztói attitűd, de ne felejtsük el, hogy az ár önmagában csak egyetlen paraméter. Legyünk figyelemmel a költségtényezők következetes meghatározására és az átláthatóságra úgy az árazás, mint a szállítmányozási folyamat egésze során.

Ügyfélszolgálat és adminisztratív támogatás

Telefonon azonnal elérhető dedikált ügyfélszolgálati kapcsolattartó vagy néhány kattintással, önállóan feladható fuvarmegbízás? Ahány ügyfél, annyi preferencia – a szolgáltatók részéről ezen a téren a legnagyobb erény a rugalmasság. Válasszunk olyan partnert, amely megengedi nekünk a személyes kontakt nélküli ügyintézést ugyanúgy, mint a közvetlen hangvételű telefonos megkeresést. Emellett ne feledjük a lényeget sem: kincset ér, ha egy napszakokon átívelő, átrakást igénylő szállítási feladat során például nem nekünk kell gondoskodnunk az EKÁER-adatszolgáltatásról…

Rakt\u00e1roz\u00e1s

Fotó: CONTENTNMORE

Környezettudatosság

Napjaink kulcsfontosságú tényezője, hogy az általunk igénybe vett termék vagy szolgáltatás mekkora ökológiai lábnyomot hagy maga után. Egyfajta értékválasztás ez, hiszen ezek a döntések lecsapódnak saját vállalkozásunk fenntarthatósági mutatóiban, és a mi saját ügyfeleink is ennek fényében értékelnek bennünket.

A jövő gyűjtőszállítmányozási szolgálatója „zöld”

A több mint kilencven éve fennálló Raben Group a hazai és az európai logisztikai piac meghatározó szereplőjeként az egész kontinenst lefedő nemzetközi gyűjtőszállítmányozási szolgáltatással áll ügyfelei rendelkezésére. Tevékenységét meghatározza a fenntarthatóság és a hatékonyság. Közúti szállítóflottájának folyamatos korszerűsítése mellett nagy hangsúlyt fektet a nemzetközi összeköttetések észszerűsítésére. A cégcsoport ambiciózus vállalásokat tett a környezettudatosság terén, többek között finanszírozási konstrukcióihoz is szigorú fenntarthatósági kritériumok fűződnek. (x)

Ne hagyd ki!