Az elmüsöknek azt ajánlják, hogy a szolgáltatóváltás előtt diktálják be a mérőállást

Szeptember 1-jétől az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-hez kerül át több mint 2,2 millió ügyfél az Elmű-Émász Energiaszolgáltató Zrt.-től. A szolgáltatóváltással a folyamatos áramellátás biztosított, a villamos energia ára nem változik. Mutatjuk, mi a teendőd, ha pontos végelszámolást akarsz.


Búcsúzni csak pontosan

Az érintett ügyfelek augusztus 31-i dátummal végszámlát kapnak az Elmű-Émász-tól. A két vállalat arra kéri a felhasználókat, hogy a minél pontosabb elszámolás érdekében augusztus 28-ig olvassák le és adják meg mérőállásukat az Elmű-Émász telefonos vagy online ügyfélszolgálatán, illetve az Elmű-Émász EnergiApp mobilapplikációban, mert az Elmű-Émász augusztus 31-i záró mérőállása lesz az MVM Nextnél a szeptember 1-jei nyitó mérőállás. Az online ügyfélszolgálaton és az applikációban augusztus 27-ig érhető el a diktálás.

Az átállás akkor is megtörténik, ha az ügyfél nem adja meg a mérőállást. Ebben az esetben az utolsó leolvasott vagy diktált állás alapján, az ügyfél fogyasztói szokásain alapuló becslést készít a szolgáltató, erre a jogszabályok biztosítanak lehetőséget a számára. Fontos azonban tudni, hogy a becsült érték csak rendkívüli esetben képezheti reklamáció alapját. A hónap első két hetében "diktálóknál" annyi lesz a változás, hogy augusztusra két számlát kapnak. Erről az Elmü-Émász írásban is értesítette a fogyasztókat, de azért nem árt, ha mi is emlékeztetünk rá.

A szerződéssel az ügyfeleknek nincs teendőjük, a villamosenergia-törvény alapján a szerződés az átadó szolgáltatónál megszűnik, míg az átvevővel létrejön.

Ami változik

Az Elmű-Émász elérhetőségei augusztus 31-ig változatlanok. Az augusztus 31-ig felmerülő kérdésekben a szolgáltatóváltás után is az Elmű-Émász-t kell keresniük a fogyasztóknak. A szeptember 1-jét megelőző időszakban készült számlák a jövőben is az Elmű-Émász jelenlegi online ügyfélszolgálatán, a ker.elmuemasz.hu oldalon tekinthetők meg.

A szeptember 1-jétől kezdődő időszak ügyeit már az MVM Next ügyfélszolgálata intézi. Az áramügyekkel foglalkozó állandó ügyfélszolgálati irodák helyszíne nem, de nyitvatartása változik, azokat már az MVM Next üzemelteti. A telefonos ügyfélszolgálat az MVM Next hívószámain lesz elérhető.

Budapesten és Pest megye legnagyobb részén a villamosenergia-hálózat fenntartója és üzemeltetője ezentúl is az Elmű Hálózati Kft. lesz, amely az E.on Hungária Csoport tagja. A cég továbbra is kapcsolatban marad az ügyfeleivel, mert minden műszaki beavatkozást igénylő feladatot elvégez a jövőben is, például a mérőórák felszerelését, cseréjét, ellenőrzését és szükség szerint helyszíni leolvasását is. Az ilyen típusú ügyek kezelése az Elmű Hálózati Kft.-hez tartozik majd, a cég szeptembertől két önálló ügyfélszolgálati irodát működtet Budapesten és Érden.


The Conversation

Ne hagyd ki!