Bár a járványügyi adatok javuló tendenciát mutatnak, a légiközlekedési szektor jövője továbbra is csupa kérdőjel. A kereskedelmi járatok már éledeznek, azonban rengeteg szakember arra számít, hogy az üzleti utazások fellendülésére még jó ideig nem lehet számítani. Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója más véleményen van – írja a Reuters.


A szakemberek aggodalma nem alaptalan, hiszen a legtöbb üzleti találkozót továbbra is az online térben ütik nyélbe. Azonban Guillaume Faury a svájci NZZ am Sonntag újságnak arról beszélt, hogy a vállalati gondolkodásmód megváltozott.

A vállalatok rájöttek, hogy hamarosan eljön az a pillanat, amikor ismét személyesen kell találkozniuk a partnereikkel és a beszállítóikkal. Előbb-utóbb ki kell menniük a terepre, ha új termékeket akarnak fejleszteni, vagy gyárakat akarnak építeni

– nyilatkozta a szakember az újságnak.

Az első fecskék

Az Airbus vezérigazgatója arról is beszélt, hogy a légitársaságoknak előre kell tervezniük, mennyi helyet szánnak kereskedelmi, illetve üzleti utazásra. A repülési szolgáltatásokat nyújtó vállalatok adatai egyértelműen alátámasztják a szakember véleményét, ugyanis a légiközlekedési piac szereplői közel annyi hellyel kalkulálnak a business osztályon, mint a 2019-es évben. Guillaume Faury arra a kérdésre, mire számít az üzleti utazások terén, diplomatikusan nyilatkozott. Úgy véli, valószínűleg kevesebb üzletembert szállítanak majd a repülőgépek, de véleménye szerint elenyésző lesz a különbség a vírus előtti békeidőkhöz képest. Mint fogalmazott:

Aligha több, de nem is kevesebb, mint a pandémia előtt

Az Airbus 2019-es bevételei elérték a 70,5 milliárd eurót, ám 2020-ban „csupán" 49,9 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el. A vállalat tavaly 566 kereskedelmi repülőgépet gyártott a 2019-es 863-hoz képest. A helikopter részleg egész jól átvészelte a vírust, amiből a cég 2020-ban 300-at gyártott, alig 32-vel kevesebbet, mint a vírust megelőző évben.

Friss

Fotó: @shawnanggg on Unsplash

Ha eddig működött, akkor most miért akadozik az ellátási lánc?

A csapból is az folyik, hogy nincs elég mikrochip, akadozik a fa, a hús és a vegyiáru utánpótlás, és úgy igazából mindenből hiány van a világon. A Business Insider utánajárt, mi rejlik a globális szállítmányozás gondjai mögött.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: NeONBRAND on Unsplash

Mielőtt "idegből" felmondanál, gondold át ezt a pár dolgot!

A pandémia előtt sokan vágytak arra, hogy otthonról dolgozhassanak. Aztán tavaly beütött a vírus, és ezzel együtt elterjedt a távmunka is, ami sokszor kiegyensúlyozottság helyett csalódottságot és stresszhelyzetet eredményezett. Azonban mielőtt hirtelen felindulásból felmondanál a munkahelyeden, érdemes néhány tényezőt átgondolnod.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Daikin

A klíma megfelelő telepítésén nem érdemes spórolni! (x)

Egy jó minőségű klíma kiváló választás, ha sok éven át szeretné élvezni a kellemes hőmérsékletet, jó közérzetet otthonában. Ahhoz viszont, hogy a klímája megbízhatóan, hatékonyan és költségtakarékosan működjön, megfelelően kell azt telepíteni.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

Bár a járványügyi adatok javuló tendenciát mutatnak, a légiközlekedési szektor jövője továbbra is csupa kérdőjel. A kereskedelmi járatok már éledeznek, azonban rengeteg szakember arra számít, hogy az üzleti utazások fellendülésére még jó ideig nem lehet számítani. Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója más véleményen van – írja a Reuters.


A szakemberek aggodalma nem alaptalan, hiszen a legtöbb üzleti találkozót továbbra is az online térben ütik nyélbe. Azonban Guillaume Faury a svájci NZZ am Sonntag újságnak arról beszélt, hogy a vállalati gondolkodásmód megváltozott.

A vállalatok rájöttek, hogy hamarosan eljön az a pillanat, amikor ismét személyesen kell találkozniuk a partnereikkel és a beszállítóikkal. Előbb-utóbb ki kell menniük a terepre, ha új termékeket akarnak fejleszteni, vagy gyárakat akarnak építeni

– nyilatkozta a szakember az újságnak.

Az első fecskék

Az Airbus vezérigazgatója arról is beszélt, hogy a légitársaságoknak előre kell tervezniük, mennyi helyet szánnak kereskedelmi, illetve üzleti utazásra. A repülési szolgáltatásokat nyújtó vállalatok adatai egyértelműen alátámasztják a szakember véleményét, ugyanis a légiközlekedési piac szereplői közel annyi hellyel kalkulálnak a business osztályon, mint a 2019-es évben. Guillaume Faury arra a kérdésre, mire számít az üzleti utazások terén, diplomatikusan nyilatkozott. Úgy véli, valószínűleg kevesebb üzletembert szállítanak majd a repülőgépek, de véleménye szerint elenyésző lesz a különbség a vírus előtti békeidőkhöz képest. Mint fogalmazott:

Aligha több, de nem is kevesebb, mint a pandémia előtt

Az Airbus 2019-es bevételei elérték a 70,5 milliárd eurót, ám 2020-ban „csupán" 49,9 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el. A vállalat tavaly 566 kereskedelmi repülőgépet gyártott a 2019-es 863-hoz képest. A helikopter részleg egész jól átvészelte a vírust, amiből a cég 2020-ban 300-at gyártott, alig 32-vel kevesebbet, mint a vírust megelőző évben.

Friss

Fotó: 123rf

Később érik a meggy a tavaszi hideg miatt

Már kapható a korai hazai meggy a piacokon, üzletekben, de nagyobb mennyiségű meggytermés csak a jövő hét közepére várható. Magyarország az Európai Unió második legnagyobb meggytermelője; az utóbbi években itthon is egyre népszerűbb a meggyfogyasztás – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!