A Delta légitársaság minden egyes utasnak 10 ezer dollárt ajánlott föl, aki önként feladta helyét egy Michiganből induló gépen. A túlfoglalt járatról lemondó utasok egy később induló gépen kaptak helyet.
Ilyen esetekben a 10 ezer dolláros (3,8 millió forintos) fájdalomdíj ugyan ritka, de a Delta még 2017-ben növelte a maximum összeget 10 000 dollárra a korábbi 1350-ről arra az esetre, ha utasokat kell elküldeni egy járat túlfoglaltsága miatt. A légitársaság ezt hivatalosan nem jelentette be, a CNBC írta meg annak idején egy belső levelezésre hivatkozva.
Arcvesztés nélkül
Az Inc. magazin újságírója, Jason Aten épp a Grand Rapids-i repülőtéren volt, amikor a Delta hangosbemondóban közhírré tette, hogy nyolc önként jelentkezőt keres, aki hajlandó későbbi géppel utazni.
A légitársaság egyben fejenként 10 ezer dollárt ajánlott azoknak, akik feladják a helyüket.
Jason Aten egy nyolctagú társaság egyikeként készült felszállni, de az valahogy elkerülte a figyelmüket, hogy épp nyolc jelentkezőt keresnek.
Ha hamarabb tudtuk volna, hogy nyolcat, akkor azonnal jelentkezünk
– mondta. De mire erre rájöttünk, már négy vagy öt ember megvolt.
Egy másik utas is megerősítette a történetet. Az ugyanezzel a járattal utazó Todd McCrumb a KTVB7-nek mondta el, hogy az ajánlat 5 ezer dollárról indult. Ő és felesége nem éltek vele, de úgy tudja, hogy az ajándék Apple Payen, vagy Visa ajándékkártyán érkezett.
Szigorú elvek
A Delta a szokatlanul magas bánatpénzt egy kaotikus nyári szezonban fizeti, amelyben gyakoriak a járattörlések, miután a repülés iránti igény visszatért a pandémia előtti szintre, a légitársaságok munkerő kapacitása azonban nem, emellett gyakran az időjárási körlmények is betesznek a repülésnek.
Június közepén két hétvége alatt 35 ezer járatok töröltek amerikai légitársaságok. A Delta azt már korábban közölte, hogy a július negyedikei hétvégéhez kötődő foglalásokat ingyen módosíthatják az utasok.
A Delta vezére, Ed Bastian emailben kért bocsánatot a légitársaság törzsutazóitól a közelmúltbeli késések és járattörlések miatt.
Évekig dolgozunk azon, hogy a Delta piacvezető legyen megbízhatóságban, és bár járataink nagy része pontosan közlekedik, az ilyen fokú zavar és bizonytalanság elfogadhatatlan
– írta a CEO.