A vasúttársaság 250 millió angol fontot kapott, hogy elkerülje a totális csődöt. A segélycsomagot bankok és befektetők állították össze – írja a BBC.


A vasúttársaság tavaly novemberben közölte, hogy az életben maradásért küzd. Ennek a fő oka az volt, hogy az utasszám, és vele együtt az induló járatok száma drasztikusan visszaesett a pandémia hatására.

A segélycsomaghoz 50 millió fonttal járultak hozzá a befektetők. Ehhez társult egy százmillió fontos új, illetve egy 50 millió fontos meglévő, de átstrukturált banki kölcsön.

A legnagyobb vesztes

Jacques Damas, az Eurostar vezérigazgatója elmondta, az összes vasút- és légitársaság közül az ő cége szenvedte el a legnagyobb károkat tavaly. Novemberben 95 százalékos visszaesésről számolt be. Ekkoriban segítségért fordult a brit kormányhoz, mondván, hogy a légitársaságokat is kisegítették, esetenként akár 8 millió fonttal is. Erre azt a választ kapta, bár szeretnék, hogy fennmaradjon a cég, igazából semmi közük nincs hozzá (2015-ben a kormány minden Eurostar-részvényétől megvált).

Túl a nehezén, ha minden igaz

Jelenleg napi egyetlen járatot üzemeltetnek London és Párizs között, és egyet az Amszterdam-Brüsszel útvonalon. Júniusra a járatszámot megháromszoroznák, az igényekhez mérten pedig tovább növelnék az induló vonatok számát a nyár folyamán. A vezérigazgató arra számít, hogy jelentősen megugrik a kereslet a nagysebességű vonatokra az utazási korlátozások feloldásával. A London-Párizs útvonal egyelőre bajos lehet, ugyanis az Egyesült Királyság sárga besorolást adott Franciaországnak. Ez azt jelenti, hogy nyugodtan odautazhatnak a brit polgárok, ám amint visszatérnek a szigetországba, 10 napos karantén vár rájuk

2019-ben 987 millió font volt a vállalat teljes bevétele. Kérdés, a 95 százalékos zuhanás után el tudják-e érni újra ezt a szintet.


Friss

Fotó:123RF

Így dobná meg a minimálbér emelése többmillió magyar jövedelmét

Sokan járnának jól, ha a minimálbér összege egy vagy két lépcsőben kétszázezer forintra nőne. Számos egyéb juttatás összegét ugyanis ehhez igazítva kell kiszámolni. Mutatjuk.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Riasztást adott ki a rendőrség, így támadnak a pofátlan banki adathalászok!

A rendőrség a közösségi oldalán adott ki figyelmeztetést, mert a csalók a jelek szerint nem mentek vakációra.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Yuri G. on Unsplash

Szegény gazdagok! Nincs elég magánrepülő a piacon

Tavaly akkorára nőtt a kereslet a magánrepülők iránt, amivel a gyártók már nem igazán tudták tartani a lépést. Ennek hatására a használt gépek értéke jelentősen megugrott – írja a Reuters.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

A vasúttársaság 250 millió angol fontot kapott, hogy elkerülje a totális csődöt. A segélycsomagot bankok és befektetők állították össze – írja a BBC.


A vasúttársaság tavaly novemberben közölte, hogy az életben maradásért küzd. Ennek a fő oka az volt, hogy az utasszám, és vele együtt az induló járatok száma drasztikusan visszaesett a pandémia hatására.

A segélycsomaghoz 50 millió fonttal járultak hozzá a befektetők. Ehhez társult egy százmillió fontos új, illetve egy 50 millió fontos meglévő, de átstrukturált banki kölcsön.

A legnagyobb vesztes

Jacques Damas, az Eurostar vezérigazgatója elmondta, az összes vasút- és légitársaság közül az ő cége szenvedte el a legnagyobb károkat tavaly. Novemberben 95 százalékos visszaesésről számolt be. Ekkoriban segítségért fordult a brit kormányhoz, mondván, hogy a légitársaságokat is kisegítették, esetenként akár 8 millió fonttal is. Erre azt a választ kapta, bár szeretnék, hogy fennmaradjon a cég, igazából semmi közük nincs hozzá (2015-ben a kormány minden Eurostar-részvényétől megvált).

Túl a nehezén, ha minden igaz

Jelenleg napi egyetlen járatot üzemeltetnek London és Párizs között, és egyet az Amszterdam-Brüsszel útvonalon. Júniusra a járatszámot megháromszoroznák, az igényekhez mérten pedig tovább növelnék az induló vonatok számát a nyár folyamán. A vezérigazgató arra számít, hogy jelentősen megugrik a kereslet a nagysebességű vonatokra az utazási korlátozások feloldásával. A London-Párizs útvonal egyelőre bajos lehet, ugyanis az Egyesült Királyság sárga besorolást adott Franciaországnak. Ez azt jelenti, hogy nyugodtan odautazhatnak a brit polgárok, ám amint visszatérnek a szigetországba, 10 napos karantén vár rájuk

2019-ben 987 millió font volt a vállalat teljes bevétele. Kérdés, a 95 százalékos zuhanás után el tudják-e érni újra ezt a szintet.


Friss

Fotó: Unsplash

Baromfi telepítés: ne bukd el a támogatást!

Szakmai ajánlásban foglalta össze a Baromfi Termék Tanács (BTT) a szülőpárállományok és a tenyészbaromfik maximális telepítési sűrűségi értékeit, amelyekre az állatjóléti támogatás igénybevételéhez van szükség.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!