Lázár János bemutatta az új közlekedési tarifarendszert
Fotó: Shutterstock

Lázár János bemutatta az új közlekedési tarifarendszert

Az ország- és vármegyebérlet marad, a többit megszüntetik, valamint átalakítják a kedvezmények rendszerét. A fővárossal egyelőre nincs megállapodás, de Lázár János építési és közlekedési miniszter tett egy új ajánlatot Karácsony Gergelynek a Debrecenben, Papp Lászlóval, a város polgármesterével tartott sajtótájékoztatóján.


Az országos változásokról a miniszter elmondta, bérletreformot vezetnek be, ami azt jelenti, hogy az ország- és vármegyebérleten kívül minden más bérletet megszüntetnek március 1-től. Bevezetnek viszont két új napjegyet:

a vármegye 24 elnevezésű napijegy 990 forintba kerül, a Magyarország 24 pedig 4990 forint lesz.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a magyar állam által működtett összes Volán-MÁV közlekedési eszközön naponta 990 forintért lehet egy vármegyében közlekedni, az országban pedig 4990 forintért.

Átalakítják a kedvezmények rendszerét, a jelenlegi 65 kedvezménytípusból 22 marad, ezek közül az 50 százalékos kedvezmények maradnak majd életben. Megszűnnek az igazolványok, például a közalkalmazottaké is: a jövőben az oktatásban és egészségügyben dolgozóknak korlátlan utazást biztosítanak 50 százalékos kedvezménnyel. A 65 év felettiek és a 14 év alattiak is ingyenesen utazhatnak majd. a 14 és 25 év közöttiek pedig 50 százalékos kedvezményt kapnak majd. A 90 százalékos kedvezmény kategóriában utazóknak ingyenessé teszik a tömegközlekedést Magyarországon.

Az őszi hónapoktól lehetővé teszik a bankkártytás fizetést az összes sárga Volánbuszon, ezután a készpénzes fizetést 200 forint plusszal terhelik majd.


Lázár János a sajtótájékoztatón tett egy március elsejéig "élő" ajánlatot Karácsony Gergely főpolgármesternek. Az ajánlat értelmében a kormány elfogadja a Budapest-bérleteket a MÁV és a Volán járatain a főváros határain belül, viszont cserébe fogadja el a főváros Budapesten a vármegye és országbérleteket a BKK járatain. Emlékeztetőül: ha Karácsony Gergely nem fogadja el az ajánlatot, illetve nem születik valamilyen más megoldás, akkor a Budapest-bérletet a helyközi járatokon nem fogadják majd el márciustól, vagyis a MÁV és a Volán járataira Budapesten belül is csak akkor lehet felszállni, ha az utasok külön jegyet vagy bérletet váltanak ezekre a járatokra.

A sajtótájékoztatón Papp László, Debrecen polgármestere arról beszélt, hogy a kormánnyal együttműködve jelentős beruházásokat, köztük közlekedésfejlesztési folyamatokat indítottak el a városban. Reményei szerint ha minden jól megy, Debrecen hamarosan a magyar GDP 4,5 százalékát adja.

A polgármester – utalva arra, hogy a közösségi közlekedés nem csak Budapest és az agglomeráció vonatkozásában fontos –, felhívta a figyelmet arra is, hogy Debrecen gazdasága jelentősen növekszik, ezért "újra kell gondolni a vidéki gazdasági centrumok közlekedésrendszerét". Bejelentette: 2024. április 1-től a helyi közoktatásban résztvevő 14 éven aluli gyerekek ingyen használhatják majd a debreceni közösségi közlekedést.

Ne hagyd ki!